Diyaliz | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM018 | ||||
Ders İsmi: | Nöroestetik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, nöroestetik kavramının nöral ve psikolojik temelinin öğretilmesi ve güncel sanat eserlerinin nöroestetik açıdan değerlendirilebilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; nöroestetiğe giriş: tanım ve tarihçe, beyin ve güzellik kavramı, bilişsel illüzyonlar, psikolojik bozukluklar ve artistik yaratıcılık, estetik algının nöral temeli, Ramachandran’ın sekiz yasası, beden dili, sanat ve nöroestetik, görme sanatı, kültür ve güzellik algısı, duygular ve nöroestetik, nöroestetikte güncel yaklaşımlar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nöroestetik kavramını tanımlar. 2) Beyin ile güzellik arasındaki ilişkiyi açıklar. 3) Bilişsel illüzyonlar hakkında bilgi sahibi olur. 4) Psikolojik bozukluklar ve artistik yaratıcılık arasındaki ilişkiyi tanımlar. 5) Estetik algının nöral temelini öğrenir. 6) Ramachandran’ın sekiz yasasını öğrenir. 7) Beden dili hakkında bilgi sahibi olur. 8) Nöroestetik kavramının sanattaki rolü ve önemini bilir. 9) Güncel sanat eserlerini nöroestetik açıdan analiz eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöroestetiğe Giriş: Tanım ve Tarihçe | |
2) | Beyin ve Güzellik Kavramı | |
3) | Bilişsel İllüzyonlar | |
4) | Psikolojik bozukluklar ve Artistik Yaratıcılık | |
5) | Estetik Algının Nöral Temeli | |
6) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-1 | |
6) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-1 | |
7) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-2 | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Beden Dili | |
10) | Sanat ve Nöroestetik-1 | |
11) | Sanat ve Nöroestetik-2 | |
12) | Görme Sanatı | |
13) | Kültür ve Güzellik Algısı | |
14) | Duygular ve Nöroestetik | |
15) | Nöroestetikte Güncel Yaklaşımlar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Experiencing Art, Shimmamura, A. (2013). |
Diğer Kaynaklar: | Experiencing Art, Shimmamura, A. (2013). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. | |||||||||||||||
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. | |||||||||||||||
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. | |||||||||||||||
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. | |||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. | |||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. | |||||||||||||||
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. | |
2) | Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. | |
4) | Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. | |
6) | Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
8) | Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | |
13) | Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. | |
14) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 40 | 40 | |||
Final | 1 | 0 | 60 | 60 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |