| Ders Kodu: | SHM018 | ||||
| Ders İsmi: | Nöroestetik | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
| Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, nöroestetik kavramının nöral ve psikolojik temelinin öğretilmesi ve güncel sanat eserlerinin nöroestetik açıdan değerlendirilebilmesidir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders; nöroestetiğe giriş: tanım ve tarihçe, beyin ve güzellik kavramı, bilişsel illüzyonlar, psikolojik bozukluklar ve artistik yaratıcılık, estetik algının nöral temeli, Ramachandran’ın sekiz yasası, beden dili, sanat ve nöroestetik, görme sanatı, kültür ve güzellik algısı, duygular ve nöroestetik, nöroestetikte güncel yaklaşımlar konularını içermektedir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nöroestetik kavramını tanımlar. 2) Beyin ile güzellik arasındaki ilişkiyi açıklar. 3) Bilişsel illüzyonlar hakkında bilgi sahibi olur. 4) Psikolojik bozukluklar ve artistik yaratıcılık arasındaki ilişkiyi tanımlar. 5) Estetik algının nöral temelini öğrenir. 6) Ramachandran’ın sekiz yasasını öğrenir. 7) Beden dili hakkında bilgi sahibi olur. 8) Nöroestetik kavramının sanattaki rolü ve önemini bilir. 9) Güncel sanat eserlerini nöroestetik açıdan analiz eder. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Nöroestetiğe Giriş: Tanım ve Tarihçe | |
| 2) | Beyin ve Güzellik Kavramı | |
| 3) | Bilişsel İllüzyonlar | |
| 4) | Psikolojik bozukluklar ve Artistik Yaratıcılık | |
| 5) | Estetik Algının Nöral Temeli | |
| 6) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-1 | |
| 6) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-1 | |
| 7) | Ramachandran’ın Sekiz Yasası-2 | |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Beden Dili | |
| 10) | Sanat ve Nöroestetik-1 | |
| 11) | Sanat ve Nöroestetik-2 | |
| 12) | Görme Sanatı | |
| 13) | Kültür ve Güzellik Algısı | |
| 14) | Duygular ve Nöroestetik | |
| 15) | Nöroestetikte Güncel Yaklaşımlar | |
| 16) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Experiencing Art, Shimmamura, A. (2013). |
| Diğer Kaynaklar: | Experiencing Art, Shimmamura, A. (2013). |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 0 | 40 | 40 | |||
| Final | 1 | 0 | 60 | 60 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||||||