Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM015 | ||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İlişkilerde İletişim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | BETÜL KOÇARSLAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kişilerarası ilişkilerde etkin iletişim kurma ve sürdürme becerilerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; iletişimin tanımı ve temel kavramları, iletişim ve algılama, kendini tanıma, Johari penceresi, otantisite ve kendini açma davranışı, savunucu davranış, iletişim matrisi, sorun penceresi ve vites değiştirme, iletişim engelleri, iletişimde çatışma, iletişimde empatinin yeri, sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımı ve temel kavramlarını bilir. 2) İletişim ve algılama arasındaki ilişkiyi öğrenir. 3) Kendini tanıma davranışının iletişimdeki yeri ve önemini bilir. 4) Johari penceresi kavramını tanımlar. 5) Otantisite kavramını öğrenerek kendini açma davranışının kişilerarası ilişkilerdeki önemini tanımlar. 6) Savunucu davranış türlerini öğrenir. 7) İletişim matrisinin iletişimdeki yeri ve önemini kavrar. 8) Sorun penceresi ve vites değiştirme kavramlarının etkin iletişimdeki rolünü bilir. 9) İletişim engellerinin neler olduğunu öğrenir. 10) İletişimde çatışma sebeplerini ve çözümlerini bilir. 11) İletişimde empatik becerilerinin önemini kavrar. 12) Sanatta ve gündelik yaşamda iletişim çatışmaları üzerine örnekler öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim ve iletişimde temel kavramlar | |
2) | İletişim ve Algılama | |
3) | Kendini Tanıma | |
4) | Johari Penceresi | |
5) | Otantisite ve kendini açma davranışı | |
6) | Savunucu davranış | |
7) | İletişim matrisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sorun penceresi ve vites değiştirme | |
10) | İletişim Engelleri | |
11) | İşitmek ve Dinlemek | |
12) | İletişimde Çatışma | |
12) | İletişimde Çatışma | |
13) | İletişimde Empatinin Yeri | |
14) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-1 | |
15) | Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-2 | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Diğer Kaynaklar: | Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008). İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002). İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001). ‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Proje | 2 | 4 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 64 |