SHM015 Kişilerarası İlişkilerde İletişimİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM015
Ders İsmi: Kişilerarası İlişkilerde İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BETÜL KOÇARSLAN
Dersi Veren(ler): BETÜL KOÇARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kişilerarası ilişkilerde etkin iletişim kurma ve sürdürme becerilerinin öğretilmesi ve pekiştirilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders; iletişimin tanımı ve temel kavramları, iletişim ve algılama, kendini tanıma, Johari penceresi, otantisite ve kendini açma davranışı, savunucu davranış, iletişim matrisi, sorun penceresi ve vites değiştirme, iletişim engelleri, iletişimde çatışma, iletişimde empatinin yeri, sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişimin tanımı ve temel kavramlarını bilir.
2) İletişim ve algılama arasındaki ilişkiyi öğrenir.
3) Kendini tanıma davranışının iletişimdeki yeri ve önemini bilir.
4) Johari penceresi kavramını tanımlar.
5) Otantisite kavramını öğrenerek kendini açma davranışının kişilerarası ilişkilerdeki önemini tanımlar.
6) Savunucu davranış türlerini öğrenir.
7) İletişim matrisinin iletişimdeki yeri ve önemini kavrar.
8) Sorun penceresi ve vites değiştirme kavramlarının etkin iletişimdeki rolünü bilir.
9) İletişim engellerinin neler olduğunu öğrenir.
10) İletişimde çatışma sebeplerini ve çözümlerini bilir.
11) İletişimde empatik becerilerinin önemini kavrar.
12) Sanatta ve gündelik yaşamda iletişim çatışmaları üzerine örnekler öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim ve iletişimde temel kavramlar
2) İletişim ve Algılama
3) Kendini Tanıma
4) Johari Penceresi
5) Otantisite ve kendini açma davranışı
6) Savunucu davranış
7) İletişim matrisi
8) Ara Sınav
9) Sorun penceresi ve vites değiştirme
10) İletişim Engelleri
11) İşitmek ve Dinlemek
12) İletişimde Çatışma
12) İletişimde Çatışma
13) İletişimde Empatinin Yeri
14) Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-1
15) Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları üzerine okumalar-2
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008).
İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002).
İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001).
‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000).
Diğer Kaynaklar: Sanatta ve Günlük Yaşamda İletişim Çatışmaları ve Empati, Dökmen Ü. (2008).
İletişim Donanımları, Cüceloğlu, D. (2002).
İnsan İnsana, Cüceloğlu, D. (2001).
‘Ben’ Değeri Tiryakiliği, Özer, A. (2000).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 2 4
Proje 2 4
Ödevler 4 8
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 64