Fizyoterapi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM014
Ders İsmi: Kariyer ve Yaşam
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KADRİYE UZUN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenenler; etkin bir kariyer planlama sürecinin yaşam boyu başarı ve mutluluk sağlamadaki rolünü kavrayacak, ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyer planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki
İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri
Kariyer Nedir? Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama, Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler,
Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü, Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine,
İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık, Yazışma Teknikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlama ilkelerini ifade edebilir
2) Kariyer gelişimini açıklayabilir
3) Kariyer planlama ve geliştirmeye katılma isteği
4) İlgi alanları, kişisel özellikler ve değerler hakkında farkındalık kazanır
5) Kendini tanıma, ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirir
6) Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımanın yollarını tanımlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
2) Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki --
3) İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? -
4) Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri -
5) Kariyer Nedir? -
6) Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama -
7) VİZE SINAVI -
8) Ara sınav- -
9) Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler -
9) Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler -
10) Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü -
11) Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine -
12) İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık (Özgeçmiş ve İş Mektubu Hazırlama) -
13) İş Yaşamına Hazırlık, İş Görüşmesi, İş Görüşmesine Hazırlık -
14) Tüm Dönem Değerlendirmesi -
15) FİNAL SINAVI -
16) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanı ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 2 2
Final 6 10
Toplam İş Yükü 84