SHM014 Kariyer ve Yaşamİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM014
Ders İsmi: Kariyer ve Yaşam
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KADRİYE UZUN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenenler; etkin bir kariyer planlama sürecinin yaşam boyu başarı ve mutluluk sağlamadaki rolünü kavrayacak, ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyer planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanacaktır.
Dersin İçeriği: Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki
İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri
Kariyer Nedir? Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama, Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler,
Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü, Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine,
İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık, Yazışma Teknikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlama ilkelerini ifade edebilir
2) Kariyer gelişimini açıklayabilir
3) Kariyer planlama ve geliştirmeye katılma isteği
4) İlgi alanları, kişisel özellikler ve değerler hakkında farkındalık kazanır
5) Kendini tanıma, ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirir
6) Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımanın yollarını tanımlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
1) Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması -
2) Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki --
3) İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? -
4) Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri -
5) Kariyer Nedir? -
6) Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama -
7) VİZE SINAVI -
8) Ara sınav- -
9) Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler -
9) Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler -
10) Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü -
11) Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine -
12) İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık (Özgeçmiş ve İş Mektubu Hazırlama) -
13) İş Yaşamına Hazırlık, İş Görüşmesi, İş Görüşmesine Hazırlık -
14) Tüm Dönem Değerlendirmesi -
15) FİNAL SINAVI -
16) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanı ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ödevler 14 28
Ara Sınavlar 2 2
Final 6 10
Toplam İş Yükü 84