Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM014 | ||||
Ders İsmi: | Kariyer ve Yaşam | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KADRİYE UZUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Gülşen ÇAKAR KARACA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenenler; etkin bir kariyer planlama sürecinin yaşam boyu başarı ve mutluluk sağlamadaki rolünü kavrayacak, ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda kendini tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyer planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri Kariyer Nedir? Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama, Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler, Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü, Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine, İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık, Yazışma Teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kariyer planlama ilkelerini ifade edebilir 2) Kariyer gelişimini açıklayabilir 3) Kariyer planlama ve geliştirmeye katılma isteği 4) İlgi alanları, kişisel özellikler ve değerler hakkında farkındalık kazanır 5) Kendini tanıma, ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirir 6) Kendinin güçlü ve zayıf yönlerini tanımanın yollarını tanımlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
1) | Dersin Önemi, Kural ve Gerekleri ve Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | - |
2) | Kişilik Kavramı, Kişilik ve Çalışma Hayatı Arasındaki İlişki | -- |
3) | İletişim Nedir? Etkili İletişim Becerileri Nelerdir ve Nasıl Geliştirilir? | - |
4) | Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Engelleri | - |
5) | Kariyer Nedir? | - |
6) | Yaşam Boyu Öğrenme ve Kendini Geliştirme Bilinci İle Kariyer Planlama | - |
7) | VİZE SINAVI | - |
8) | Ara sınav- | - |
9) | Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler | - |
9) | Kariyer Planlama Sürecinde Engeller ve İyi Bir Kariyer Planı İçin Öneriler | - |
10) | Sosyal-Duyusal Öğrenme Becerileri ve Bu Becerilerin Hayat Başarısındaki Rolü | - |
11) | Zaman Yönetimi - Stres Yönetimi – Eleştirel Düşünme- Analitik Düşünme – Empati Üzerine | - |
12) | İş Dünyasının Beklentileri ve İş Yaşamına Hazırlık (Özgeçmiş ve İş Mektubu Hazırlama) | - |
13) | İş Yaşamına Hazırlık, İş Görüşmesi, İş Görüşmesine Hazırlık | - |
14) | Tüm Dönem Değerlendirmesi | - |
15) | FİNAL SINAVI | - |
16) | FİNAL SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanı ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |||||||||||||
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |||||||||||||
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |||||||||||||
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |||||||||||||
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |
3) | Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |
4) | İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |
7) | Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |
8) | Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |
9) | Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 6 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 |