SHM013 İşletmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ameliyathane Hizmetleri (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ameliyathane Hizmetleri (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM013
Ders İsmi: İşletme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. DİLEK KOLCA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Dilek KOLCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin temel düzeyde işletmecilik konusunda bilgi edinmelerini sağlamak, işletme kavramını tanımak ve işletmenin işleyişini kavratabilmektir.
Dersin İçeriği: İşletmeciliğe Giriş, İşletmelerin Özellikleri, İşletme Kuruluşu ve Çeşitleri, İşletmelerin Amaçları ve Yönetim İşlevleri, İşletme Gelirleri ve İşletme Maliyetleri, İşletme Verimliliği, İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilme
2) İşletme çeşitlerini sıralayabilme
3) İşletmelerin kuruluş çalışmaları, kuruluş yerinin seçimi ve işletme kapasitesinin belirlenmesi konularını kavrayabilme
4) İşletme işlevlerini (yönetim, pazarlama, üretim, finansman vb..) kavrama ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı Ve Öğrenim Hedefleri
2) İşletme ve İşletmecilik İle İlgili Kavramlar
3) İşletmeler Ve Özellikleri
4) İşletmelerin Sınıflandırılması
5) İşletmelerin Kuruluşu
6) İşletmelerin Büyümesi
7) İşletmecilik Ve Rekabet
8) ARA SINAV
9) Üretim Fonksiyonu
10) Pazarlama Fonksiyonu
11) Finansman Fonksiyonu
12) Muhasebe Fonksiyonu
13) İnsan Kaynakları Fonksiyonu
14) Halkla İlişkiler, Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge)
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mirze, S. (2010). İşletme, İstanbul: Literatür Yayınları.
Tengilimoğlu, D., Akbolat, M. Ve Işık, O.(2014). Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: MEB (2014). İşletme Faaliyetlerini Yürütme, Ankara.
Karalar, R., Özalp, İ., Maviş, F., Ceylan, R., Tenekecioğlu, B., Şahin, M., Çömlekçi, F. ve Aydın, N.(2004). Genel İşletme, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayını.
Tutar, H. (2014). İşletme Yönetimi(MYO), İstanbul: Seçkin Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir.
2) Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir.
3) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir.
4) İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir.
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür.
7) Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
8) Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili teorik bilgiye ve uygulama ve alanıyla ilgili öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alıp çözüm geliştirme becerisine sahiptir.
2) Alanıyla ilgili görev hak ve sorumlulukları içeren mevzuata hakimdir.
3) Ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili tıbbi terimlerin bilgisine sahiptir.
4) İdeal ameliyathane ortamı ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Cerrahi teknikleri, ameliyathanede kullanılan araç ve malzemelerin bilgisine sahiptir.
6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır. Ekip çalışması bilincine sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinliklerini yürütür.
7) Ameliyathanenin ve ameliyat ekibinin aseptik hazırlıklarını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
8) Sepsi-antisepsi, sterilizasyon, dezenfeksiyon, kontaminasyonla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahiptir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Operasyon ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 10 30
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 72