SHM009 Girişkenlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM009
Ders İsmi: Girişkenlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EZGİ TAMER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrenciye girişkenlik davranış becerisini kazandırmak ve öğrencinin mesleğini sürdürürken, kendini doğru ifade etmek, duygu ve düşüncelerini interdisipliner / multidisipliner ekip çalışmalarında ekip içindeki diğer kişi/kişilere özgüven içinde, çekingen ve saldırgan olmadan diğer deyişle pasif kalmadan ve öfkelenmeden girişken bir iletişimle aktarabilmek için gereken becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi,
Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışlarının tanımı,
Çekingen kişiliğin davranış özellikleri,
Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri,
Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri,
Girişkenliğin yararları,
Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi,
Kişisel gelişim ve duygusal zekâ kavramları ve gelişimi,
Girişkenlik kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi,
Girişken kişilik ve davranış örnekleri,
Girişimcilik kavramının tanımı ve özellikleri,
Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri,
Girişkenlik ve Girişimcilik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler,
Girişkenlik ölçütleri ve ölçekleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişkenlik davranış becerilerini bilme
2) Girişken iletişim kurabilme
3) Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak açık-net ifade edebilme
4) Özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilme
5) Özeleştiri yapabilmenin öneminin farkında olma
6) Duygusal zekâsını geliştirebilme
7) Duygu ve öfke kontrolü yapabilmenin sağlıktaki öneminin farkında olabilme
8) Sağlık ekibinde etkin yer alabilecek biçimde iletişim kurabilme
9) Bakım verdiği hastaların haklarını savunabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi
3) Girişkenlik-Çekingenlik ve Saldırganlık kavramlarının ve davranışlarının tanımı
4) Saldırgan kişiliğin ve Çekingen kişiliğin davranış özellikleri
5) Girişken kişilik ve girişkenlik davranışın özellikleri ve örnekleri
6) Duygusal Zekâ, kapsamı, önemi, ölçütleri, yararları, Duygusal Zekayı geliştirme ilkeleri
7) Kişisel Gelişim ve Yaşam Kalitesi, Kişisel Gelişimde Girişkenlik davranışının önemi
8) Ara Sınav
9) Girişkenlik davranışının kişiye ve çevresine sağladığı yararlar
10) Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi ve gerekliliği
11) Girişken davranış ve Girişken iletişim ölçütleri
12) Girişkenlik davranışı kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi
13) Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı özellikleri
14) Dünyadan ve Ülkemizden Girişkenlik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler
15) Girişkenlik ile ilgili ölçeklerin tanıtımı incelenmesi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009.
2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002,
3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008
4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001
5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015
6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004.
Diğer Kaynaklar: 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009.
2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002,
3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008
4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001
5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015
6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Ödevler 8 8
Final 1 1
Toplam İş Yükü 57