Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM009 | ||||
Ders İsmi: | Girişkenlik | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EZGİ TAMER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye girişkenlik davranış becerisini kazandırmak ve öğrencinin mesleğini sürdürürken, kendini doğru ifade etmek, duygu ve düşüncelerini interdisipliner / multidisipliner ekip çalışmalarında ekip içindeki diğer kişi/kişilere özgüven içinde, çekingen ve saldırgan olmadan diğer deyişle pasif kalmadan ve öfkelenmeden girişken bir iletişimle aktarabilmek için gereken becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi, Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışlarının tanımı, Çekingen kişiliğin davranış özellikleri, Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri, Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri, Girişkenliğin yararları, Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi, Kişisel gelişim ve duygusal zekâ kavramları ve gelişimi, Girişkenlik kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi, Girişken kişilik ve davranış örnekleri, Girişimcilik kavramının tanımı ve özellikleri, Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri, Girişkenlik ve Girişimcilik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler, Girişkenlik ölçütleri ve ölçekleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişkenlik davranış becerilerini bilme 2) Girişken iletişim kurabilme 3) Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak açık-net ifade edebilme 4) Özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilme 5) Özeleştiri yapabilmenin öneminin farkında olma 6) Duygusal zekâsını geliştirebilme 7) Duygu ve öfke kontrolü yapabilmenin sağlıktaki öneminin farkında olabilme 8) Sağlık ekibinde etkin yer alabilecek biçimde iletişim kurabilme 9) Bakım verdiği hastaların haklarını savunabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | |
2) | Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi | |
3) | Girişkenlik-Çekingenlik ve Saldırganlık kavramlarının ve davranışlarının tanımı | |
4) | Saldırgan kişiliğin ve Çekingen kişiliğin davranış özellikleri | |
5) | Girişken kişilik ve girişkenlik davranışın özellikleri ve örnekleri | |
6) | Duygusal Zekâ, kapsamı, önemi, ölçütleri, yararları, Duygusal Zekayı geliştirme ilkeleri | |
7) | Kişisel Gelişim ve Yaşam Kalitesi, Kişisel Gelişimde Girişkenlik davranışının önemi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Girişkenlik davranışının kişiye ve çevresine sağladığı yararlar | |
10) | Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi ve gerekliliği | |
11) | Girişken davranış ve Girişken iletişim ölçütleri | |
12) | Girişkenlik davranışı kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi | |
13) | Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı özellikleri | |
14) | Dünyadan ve Ülkemizden Girişkenlik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler | |
15) | Girişkenlik ile ilgili ölçeklerin tanıtımı incelenmesi | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009. 2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002, 3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008 4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001 5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015 6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009. 2. Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. Sistem Yayıncılık, Basım, İstanbul, 2002, 3. Ergüner, B. Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat,2008 4. Gün,N., NLP Zihninizi Kullanma Kılavuzu / Neuro Linguistic Programming, Kuraldışı Yayınları,1. Basım, İstanbul, 2001 5. Lowndes L., Nasıl Girişken Olursunuz? Çevirmen: F. Gökhan Tuna,Kuzey Yayınları, 2015 6. Saygın, O.,Hayatın İçinde Kişisel Gelişim. Pozitif Yayınları,İstanbul, 1. Basım, 2004. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 57 |