SHM008 Eleştirel Düşünmeİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM008
Ders İsmi: Eleştirel Düşünme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. EZGİ TAMER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere birçok kaynaktan elde edilen bilgileri toplanma,
düzenlenme, bu bilgilerin ışığında neye gereksinim olduğuna karar verme, birçok
olası yaklaşımlardan birinin seçme, uygulama ve işlemin sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve becerilerinin tanılanması, sağlıkta bilişsel
becerilerin temel kavramları, sağlıkta bilişsel becerileri kazandırma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilme
2) Eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilme
3) Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilme
4) Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilme
5) Eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilme
6) Karşılaşılan sorunda arkadaşları ile birlikte işbirliği içinde sorunu çözebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması
3) Düşünme, Düşünme Süreci, Düşünme Becerileri
4) Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Boyutları
5) Eleştirel Düşünme Becerileri, Eleştirel Düşünme İşlem Basamakları
6) Problem Çözme Süreci
7) Problem Çözme ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
8) Ara Sınav
9) Karar verme Süreci
10) Karar verme ünitesinin egzersiz ve senaryo çalışmaları
11) Etik İlkeler ve Kodlar, Sağlıkta Etik Karar Verme Süreci
12) Öncelikleri Belirleme Süreci, Sağlıkta Öncelikleri Belirleme
13) Zaman Yönetimi
14) Eleştirel Düşünme Süreci ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları
15) Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve
Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi
Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi
Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills
Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America.
3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem
Yayıncılık, 123-136.
4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35.
5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi
Kitabevi, İstanbul, 242–284.
6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school
geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL:
Nova University, (ED 320 842
7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle
River, NJ: Prectice Hall.
8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing
Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552
Diğer Kaynaklar: 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve
Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi
Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi
Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills
Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America.
3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem
Yayıncılık, 123-136.
4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35.
5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi
Kitabevi, İstanbul, 242–284.
6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school
geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL:
Nova University, (ED 320 842
7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle
River, NJ: Prectice Hall.
8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing
Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100