Ders Kodu: | SHM008 | ||||
Ders İsmi: | Eleştirel Düşünme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EZGİ TAMER | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Saniye Selin Döğer | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere birçok kaynaktan elde edilen bilgileri toplanma, düzenlenme, bu bilgilerin ışığında neye gereksinim olduğuna karar verme, birçok olası yaklaşımlardan birinin seçme, uygulama ve işlemin sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve becerilerinin tanılanması, sağlıkta bilişsel becerilerin temel kavramları, sağlıkta bilişsel becerileri kazandırma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilme 2) Eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilme 3) Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilme 4) Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilme 5) Eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilme 6) Karşılaşılan sorunda arkadaşları ile birlikte işbirliği içinde sorunu çözebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | |
2) | Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması | |
3) | Düşünme, Düşünme Süreci, Düşünme Becerileri | |
4) | Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Boyutları | |
5) | Eleştirel Düşünme Becerileri, Eleştirel Düşünme İşlem Basamakları | |
6) | Problem Çözme Süreci | |
7) | Problem Çözme ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Karar verme Süreci | |
10) | Karar verme ünitesinin egzersiz ve senaryo çalışmaları | |
11) | Etik İlkeler ve Kodlar, Sağlıkta Etik Karar Verme Süreci | |
12) | Öncelikleri Belirleme Süreci, Sağlıkta Öncelikleri Belirleme | |
13) | Zaman Yönetimi | |
14) | Eleştirel Düşünme Süreci ünitesinin Egzersiz ve Senaryo çalışmaları | |
15) | Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerilerinin Tanılanması | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği 2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America. 3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem Yayıncılık, 123-136. 4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35. 5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi Kitabevi, İstanbul, 242–284. 6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL: Nova University, (ED 320 842 7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle River, NJ: Prectice Hall. 8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Berber F, Akbulut F, Maden H, Gezer M, Keser Ş (2002): Düşünme ve Eleştirel Düşünme Özel Öğretim Yöntemleri, Dersi Araştırma Projesi Raporu, Süleyman Demirel Üniversitesi Elektronik – Bilgisayar eğitimi Bölümü Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği 2. Lipe S, Beasley S (2004) Critical Thinking in Nursing A Cognitive Skills Workbook, Lippincott Williams & Wilkins United States of America. 3. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem Yayıncılık, 123-136. 4. Şahinsel S (2002) Eleştirel Düşünme, Ankara, Pegem Yayıncılık 3-35. 5. Cüceloğlu D (2001) Düşünme. İyi Düşün Doğru Karar Ver, Remzi Kitabevi, İstanbul, 242–284. 6. Freseman R D (1990) İmproving Higher Order thinking of Mıddle school geography Students by Teaching skills Directly. Fort lauderdable, FL: Nova University, (ED 320 842 7. Guido G W (2001) Legal and Ethical İssues in Nursing, Upper Saddle River, NJ: Prectice Hall. 8. Hagan, Manuel W. (2005) Critical thinking skills study: Vocational nursing Capella Unıversıty, Phd, Publıcatıon Number AAT 3174552 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |