| Ders Kodu: | SHM007 | ||||
| Ders İsmi: | Davranış Fizyolojisi | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA ÇELİK | ||||
| Dersi Veren(ler): | Kübra ÇELİK | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel bilişsel süreçler, anatomik, fizyolojik ve nörolojik bilgilere ek olarak davranış fizyolojisine, öğrenme ve bellek mekanizmalarına, beyindeki cinsiyet farklılığına ve davranış bozukluklarına odaklanmaktır. |
| Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, davranışın evrimi, stres oluşumu ve yanıtı, uyku ve biyolojik ritimleri, duygular ve dürtüleri, öğrenme ve bellek mekanizmaları ile çeşitlerini, davranış bozuklukları hakkında teorik bilgilerdir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Davranış fizyolojisi, öğrenme ve bellek fizyolojisi ile davranış bilimleri hakkında teorik bilgi sahibi olmak ve gerektiğinde bu bilgileri kullanabilmek |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | ||
| 1) | Derse giriş | |
| 2) | Davranış bilimine giriş | |
| 3) | Davranışın evrimi | |
| 4) | Stres yanıtı ve HPA aksı | |
| 5) | Biyolojik ritimler | |
| 6) | Duygular ve dürtüler | |
| 7) | Ödül yolakları | |
| 8) | Ara sınav | |
| 9) | Öğrenmenin temel mekanizması | |
| 10) | Öğrenme çeşitleri | |
| 11) | Öğrenme çeşitleri | |
| 12) | Bellek çeşitleri | |
| 13) | Davranışta cinsiyet farklılıkları | |
| 14) | Davranış bozuklukları | |
| 15) | Final Sınavı | |
| 16) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | - |
| Diğer Kaynaklar: | Textbook of Medical Physiology” Guyton, A.C., Hall, J. E. 12th edition, Elsevier Health Sciences, 2017. • “Ganong's Review of Medical Physiology” Barrett, K. E., Brooks, H., Boitano, S., Barman, S. M. 23rd Edition, McGraw-Hill Medical, 2018 • “Principles of Neural Science” Kandel, E., Schwartz, J., Jessell, T. 4th edition, McGraw-Hill Medical, 2013. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|---|---|
| Program Kazanımları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 34 |
| Sunum / Seminer | 15 | 15 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 |
| Final | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 80 | |