Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM002 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MELEK ARU | ||||
Dersi Veren(ler): | Staff | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye, Bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek, araştırma yapmak, veri toplamak, verileri değerlendirmek ve analiz etmek, araştırma raporu hazırlamak, araştırmayı sunmak ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar, araştırmanın basamakları, veri toplama yöntemleri, sağlık hizmetlerinde kullanılan araştırma yöntemleri, verinin analizi, raporlanması, yazımı ve sunumu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma yöntemlerinde temel kavramları öğrenir 2) Bilimsel araştırma basamakların öğrenir ve kavrar 3) Bilimsel veri toplama yöntemlerini öğrenir ve kavrar 4) Bilimsel araştırmalarda yazım kuralları ve raporlamayı öğrenir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma – Temel kavramlar | |
2) | Araştırma Konusunu Seçme, Önemi-Önceliği | |
3) | Evren, Örneklem, Örneklem Türleri | |
4) | Araştırma Yöntemleri- Bilimsel Araştırmada Kullanılan Teknikler | |
5) | Kaynak Araştırması Yapma – Veri Türleri | |
6) | Kaynak Araştırması Yapma- Verilerin Toplanmasında Kullanılan Teknikler | |
7) | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme – Araştırma Analiz ve Yöntemleri | |
8) | Araştırma Sonuçlarını Değerlendirme - Araştırma Analizlerini Yorumlama | |
9) | Araştırma Sonuçlarını Rapor Haline Getirme - Bilimsel Araştırmada Yazım Kuralları | |
10) | Sunuma Hazırlık Yapma - Power Point Sunum Hazırlığı | |
11) | Sunuma Hazırlık Yapma - Sunumda kılık, kıyafet, iletişim | |
12) | Sunumu Yapma | |
13) | Sunumu Yapma | |
14) | Sunumu Yapma |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları, Kaya,. Z&Şahin, M., Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer notes, Kaya,. Z&Şahin, M., Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | ||||||||||||||
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
6) Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | ||||||||||||||
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
8) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
9) Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | ||||||||||||||
10) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | ||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | ||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminoloji bilgisine sahiptir. | |
3) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.( | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
6) | Kullanılan cihazlarla ilgili risklerin ve alınabilecek önlemlerin teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
9) | Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.( | |
10) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | |
12) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 2 | 24 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 2 | 8 | 10 | |||
Ödevler | 1 | 2 | 16 | 18 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 8 | 8 | |||
Final | 1 | 0 | 16 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |