Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM003 | ||||
Ders İsmi: | Bağımlılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA ÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Kübra ÇELİK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bağımlılık türlerini öğrenmek, bağımlılık sürecindeki mekanizmaları ve bağımlılığın beynin diğer fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğini kavramaktır. Bununla beraber bağımlılık türlerinden vakalar tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Limbik sistem, Motivasyon, Beynin ödül sistemleri, Ödül yolakları, Bağımlılık mekanizması, Bağımlılık türlerinde beyindeki kimyasal değişiklikler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyindeki ödül sistemlerinin mekanizması, motivasyon oluşumu ve bağımlılık arasındaki ilişkileri tartışabilmek 2) Bağımlı ve normal beyindeki farklılıkları karşılaştırabilmek 3) Farklı bağımlılık türlerinin nasıl farklı etkiler oluşturabildiğini kavramak 4) Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir. 5) Öğrenciler, madde bağımlığını etkileyen faktörleri öğrenir. 6) Öğrenciler, bağımlılık türlerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | |
2) | Bağımlılık nedir? | |
3) | Limbik sistem | |
4) | Ödül yolakları | |
5) | Bağımlılıkta tedavi yöntemleri | |
6) | Bağımlılık ve genetik | |
7) | Yoksunluk | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Relaps ve Stres | |
10) | Nikotin bağımlılığı | |
11) | Alkol bağımlılığı | |
12) | Opiyatlar | |
13) | Kannabinoidler | |
14) | Sentetik Maddeler | |
15) | Sosyal bağımlılıklar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -Ders notları -Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA -R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999) -Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK. |
Diğer Kaynaklar: | -Ders notları -Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA -R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999) -Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 7 | 14 |
Ödevler | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |