Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM003 | ||||
Ders İsmi: | Bağımlılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. KÜBRA ÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Kübra ÇELİK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bağımlılık türlerini öğrenmek, bağımlılık sürecindeki mekanizmaları ve bağımlılığın beynin diğer fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğini kavramaktır. Bununla beraber bağımlılık türlerinden vakalar tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Limbik sistem, Motivasyon, Beynin ödül sistemleri, Ödül yolakları, Bağımlılık mekanizması, Bağımlılık türlerinde beyindeki kimyasal değişiklikler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyindeki ödül sistemlerinin mekanizması, motivasyon oluşumu ve bağımlılık arasındaki ilişkileri tartışabilmek 2) Bağımlı ve normal beyindeki farklılıkları karşılaştırabilmek 3) Farklı bağımlılık türlerinin nasıl farklı etkiler oluşturabildiğini kavramak 4) Öğrenciler, bağımlığının ne olduğunu bilir. 5) Öğrenciler, madde bağımlığını etkileyen faktörleri öğrenir. 6) Öğrenciler, bağımlılık türlerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Tanışma | |
2) | Bağımlılık nedir? | |
3) | Limbik sistem | |
4) | Ödül yolakları | |
5) | Bağımlılıkta tedavi yöntemleri | |
6) | Bağımlılık ve genetik | |
7) | Yoksunluk | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Relaps ve Stres | |
10) | Nikotin bağımlılığı | |
11) | Alkol bağımlılığı | |
12) | Opiyatlar | |
13) | Kannabinoidler | |
14) | Sentetik Maddeler | |
15) | Sosyal bağımlılıklar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -Ders notları -Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA -R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999) -Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK. |
Diğer Kaynaklar: | -Ders notları -Meyer, J.S. and Quenzer, L.F. (2005) Psychopharmacology: Drugs, the brain and behavior. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, USA -R.J.M. Niesink, R.M.A. Jaspers, L.M.W. Kornet, and J.M. van Ree (eds.) (1999) -Drugs of Abuse and Addiction: Neurobehavioral toxicology. CRC Press, Boca Raton, USA R.E. Tarter, R.T. Ammerman, and P.J. Ott (1998) -Handbook of Substance Abuse: Neurobehavioral Pharmacology. Pleanum Press, New York, USA Al’Absı M (2007) Stress and Addiction Biologiical and Psychological mechanisms. Elsevier, oxford, UK. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |||||||||||||
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |||||||||||||
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |||||||||||||
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |||||||||||||
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |
3) | Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |
4) | İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |
7) | Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | |
8) | Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | |
9) | Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 7 | 14 |
Ödevler | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 |