Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH116 | ||||
Ders İsmi: | Temsil ve İletişim 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Turan Altıntaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri görsel içerik üretimi ve mimari sunum için uygulanan dijital iş akışlarıyla (workflow) tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dijital tasarım 1 mimarlıkta görsel medya üretimi ve görsel-mekansal ve grafik animasyon öğretmek üzere hazırlanmış bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görselleştirme odaklı, dijital mekan üzerinden anlatı üretebilecek tasarımlar yapabilmek 2) Dijital ortamda ve dosyalarda planlı ve organize çalışabilmek 3) Mimari fotoğraf ve video tekniklerini öğrenmek, dijital “kamera” kullanabilmek 4) Dijital ortamda üretilen tasarımları görselleştirme amacıyla elden geçirebilmek, düzenleyebilmek ve çıktıya hazır hale getirebilmek 5) Video prodüksiyon tekniklerini ve teknolojilerini öğrenmek ve mimarlık sunumlarında kullanabilmek 6) Dijital iş akışı (workflow) ve farklı programlar arası veri transferlerini (pipeline) kurabilmek 7) Alternatif sunum teknikleri ve mimarlık programlarının kullanımına hakim olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3B Modelleme'ye Giriş (Rhino) | |
2) | 3B Modelleme'ye Giriş (Rhino) | |
3) | 3B Modelleme'ye Giriş (Rhino) | |
4) | Topografya Modelleme | |
5) | Topografya Modelleme | |
6) | Topografya Modelleme | |
7) | Pavyon Modelleme | |
8) | Pavyon Modelleme | |
9) | Pavyon Modelleme | |
10) | Ortografik Çizimler | |
11) | Ortografik Çizimler | |
12) | Izometrik Çizim | |
13) | Postprodüksiyon (Photoshop) | |
14) | Postproduksiyon (Photoshop) |
Ders Notları / Kitaplar: | Point and Line to Plane, Wassily Kandinsky, 1926 Drawing: the Motive Force of Architecture, Sir Peter Cook, 2014 Drawn to Design: Analyzing Architecture Through Freehand Drawing, Eric J. Jenkins, 2013 Visual Notes For Architects And Designers, Paul Laseau, Norman Crowe, 2012 From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017 Graphic Thinking for Architects and Designers, Paul Laseau, 2000 Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, Rendow Yee, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Point and Line to Plane, Wassily Kandinsky, 1926 Drawing: the Motive Force of Architecture, Sir Peter Cook, 2014 Drawn to Design: Analyzing Architecture Through Freehand Drawing, Eric J. Jenkins, 2013 Visual Notes For Architects And Designers, Paul Laseau, Norman Crowe, 2012 From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017 Graphic Thinking for Architects and Designers, Paul Laseau, 2000 Architectural Drawing: A Visual Compendium of Types and Methods, Rendow Yee, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 2 | ||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 | 3 | |||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 3 | ||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 2 | 2 | |||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 2 |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 1 |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 3 |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 2 |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 4 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 84 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 0 | 10 | 40 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |