MIM308 Çağdaş Mimarlık Sorunsallarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (Türkçe) (Yandal)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM308
Ders İsmi: Çağdaş Mimarlık Sorunsalları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Güncel mimarlık düşüncesinin tarihsel ve kuramsal arka planını ve içeriğini tartışmak
Dersin İçeriği: İkinci Dünya Savalı sonrası gelişen modernlik krizlerini günümüze kadar farklı başlıklar altında incelemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığa disiplinlerüstü bir yaklaşım geliştirmek.
2) Mimarlığa eleştirel ve kuramsal bir yaklaşım geliştirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Modernlik nedir?
3) İkinci Dünya Savaşı ve Modern Mimari'nin Krizleri
4) Kentsel planlama kavrayışının değişmesi
5) Mimari tasarım kavrayışının değişmesi
6) Doğa/çevre kavrayışının değişmesi
7) Ara Sınav
8) Mimarlık meslek pratiğinin değişimi
9) Tekno-estetik kavramının doğuşu
10) Dijital teknolojilerin doğuşu ve mimarlıktaki uzanımları
11) İnsani Krizler
12) Yeni Formlar
13) Performans Mimarlığı
14) Mimari Forensik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robert Venturi, Mimarlıkta Karmaşıklık ve Çelişki, Çev.: Serpil Merzi-Özaloğlu, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, Ankara, 1991.
Robert Venturi, Steven Izenour, Denise Scott Brown, Las Vegas'ın Öğrettikleri, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, Ankara, 1993.
Douglas Spencer, Neoliberalizmin Mimarlığı: Çağdaş Mimarlığın Denetim ve İtaat Aracına Dönüşme Süreci, İletişim, İstanbul, 2018.
Diğer Kaynaklar: Étienne Turpin, Architecture in the Anthropocene: Encounters Among Design, Deep Time, Science and Philosophy, Michigan Publishing, University of Michigan Library, 2013.
Alberto Pérez-Gómez, Architecture and the Crisis of Modern Science, MIT Press, 1983.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 100