İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM034 | ||||
Ders İsmi: | İç Mimarlıkta Sayısal Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Korcan Gülfidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenci sayı-biçim, sayı-renk, ve sayı-ışık ilişkisi bağlamında mekansal anlatılar sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders sayısal ifadelerin sanat ve tasarım alanında kullanımı hakkında verilecek olan tarihsel bilgilerle başlayacak olup gündemini sayısal teknolojilerin sanat ve tasarım etkinliklerini dönüştürme gücü üzerinde yoğunlaştıracaktır. Öğrencilerden analog-dijital yöntem ile oluşturulmuş işlev ve anlam belirten iç mekan tasarımları beklenmektedir. Süreçte Autodesk 3ds Max ve Chaos Corona Renderer programları birlikte kullanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar destekli sayısal tasarıma sayı-biçim, sayı-renk, sayı-ışık ilişkileri bağlamında yeni bakış açıları kazanma 2) Sayı temelli bir yaklaşımla renk, malzeme, ışık girdileri ile görsel kompozisyonlar oluşturma dersin çıktılarıdır 3) Form araştırmaları üzerine deneysel ve dijital süreçlerin öğrenilmesi 4) Şekil gramerlerinin anlaşılması ve bunların mimari tasarıma aktarılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayısal tasarımın tanımı | |
2) | Günümüzde sayısal tasarım için uygulanmış örnekler üzerinden anlatım ve Kullanılacak bilgisayar programının tanıtımı | |
3) | Bilgisayar programı üzerinde temel komutların anlatılması | |
4) | Üretken sistemler, Fraktal geometri, Parametrik tasarım | |
5) | Genetik algoritmalar, kendinden örgütlü sistemler | |
6) | Sayısal tasarımda hesaplama sistemleri, form yaratma yöntemleri | |
7) | Evrimsel sistemler, biçim gramerleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kavramdan üretime tasarım ve üretim ilişkisi | |
10) | Final proje eskizleri | |
11) | Final Proje tasarımını geliştirme | |
12) | Final proje üretim stratejileri / Tashihler | |
13) | Final Proje tasarımını geliştirme | |
14) | Final Projesini tamamlama | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012). PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice. In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel. Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing, SponPress, NYC. La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40. Lennings, L. (2000). |
Diğer Kaynaklar: | Paio, A., Eloy, S., Rato, V. M., Resende, R., & de Oliveira, M. J. (2012). PrototypingVitruvius, New Challenges: DigitalEducation, ResearchandPractice. In DigitalFabrication (pp. 409-429). Springer Basel. Kolarevic, B. (2003). Architecture in thedigitalage: designandmanufacturing, SponPress, NYC. La Magna, R., Gabler, M., Reichert, S., Schwinn, T., Waimer, F., Menges, A., ve Knippers, J. (2013). From Nature toFabrication: Biomimetic Design PrinciplesfortheProduction of ComplexSpatialStructures, International Journal of SpatialStructures, Vol. 28 No. 01, pp. 27- 40. Lennings, L. (2000). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ödevler | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 45 |