İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM030 | ||||
Ders İsmi: | Mobilya Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. GÖKÇE SAADET ARPACI COŞKUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Deniz Üner Atılgan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim is to provide basic information on the historical process of furniture design, the types of furniture created depending on different architectural and art movements, and comparisons between them |
Dersin İçeriği: | Mobilyanın ilk çağdan itibaren toplumun gelişmesiyle günümüze kadar olan dönemde geçirdiği dönüşüm, üsluplar, tarzlar ve belli başlı tasarımcı ve yapımcı ustalar ele alınarak kronolojik olarak günümüze nasıl geldiği anlatılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan bedeni ve endüstriyel standartlar arasındaki ilişkileri keşfetmek 2) İnsan odaklı tasarım yaklaşımı ile mobilya tasarımının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. 3) Endüstri devrimi sonrası mobilya tasarımının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. 4) Mobilya tasarımının sanayileşme sonrası önemli gelişimlerinin öğrenilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tunç ve Demir Çağlarında kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
2) | Erken Orta Çağda kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
3) | Gotik döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
4) | Rönesans döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
5) | Barok döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. | |
6) | Rokoko döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yeni-Klasik döneminde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
9) | Endüstrileşme ile 19. Yüzyıldaki değişim sürecinin ele alınması | |
10) | Mobilyada rahatlık ve kullanışlılık dönemine geçiş süreci, dönemi itibariyle tasarım üzerine yeni bakış açısının oluşturulması. | |
11) | El Sanatları Akımı ve Art Nouveau dönemlerinde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. | |
12) | 20. Yüzyılda ve Modernizmde kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi. | |
13) | Art Deco döneminde ve 2. Dünya Savaşı sonrası kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi | |
14) | 60’lardan 80’lere ve 90’lı yıllarda kullanılan mobilyalar ve düzenleri hakkında örnekler eşliğinde bilgi verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Mobilya Tarihi - Oya Boyla |
Diğer Kaynaklar: | Endüstri Devrimi Sonrası Mobilya Tasarımına Bakış - Bilge Yararel Doğan - Mahmut Atilla Söğüt B.Y.D.- Efe Akademi Yayınları- Isbn: 9786257957618 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 2 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 3 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 1 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 1 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 1 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 1 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 45 |