Ders Kodu: | ICM027 | ||||
Ders İsmi: | Akustik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör Dr. Onurcan Çakır | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere temel mimari akustik bilgilerinin aktarılmasıdır. Öğrenci projelerine mimari akustik konusundaki bilgilerin entegre edilmesi hedeflenmektedir. Derslerde, hacim akustiği ve gürültü kontrolü olmak üzere iki temel konu ele alınacaktır. Hacim akustiği kısmında öğrenciler, bir salonda cephe malzemeleri ve formları aracılığıyla istenen çınlama süresinin nasıl elde edilebileceğine dair tasarım yöntemlerini öğrenecektir. Gürültü kontrolü kısmı ise, yapı elemanlarının katmanlaşması ve ses geçişi üzerinedir. Öğrenciler, bu iki konu ile ilgili verilen bilgiler ışığında müzik veya konuşma amaçları ile kullanılabilecek bir salon tasarlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilerin mimari akustik bilgilerini projelerine nasıl entegre edeceklerini anlamaları üzerine kuruludur. Hacim akustiği ve gürültü kontrolü hakkında sunumlar yapılacaktır. Ses, müzik ve ses peyzajları ile ilgili okumalar verilecek, bunlar üzerinden sınıfta tartışmalar yapılacaktır. Öğrenciler bir çok amaçlı salonu çizim ve hesaplamalarla tasarlayacaklardır. Bir ön tasarım önerisi ile başlayacak ve dönem sonuna kadar bu öneriyi geliştireceklerdir. Proje teslimi; malzemelerin ses yutuculuk katsayıları, çınlama süresi, salonun geometrisi, ve yapı elemanlarının katmanları ile ilgili bilgiler içerecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akustik ve işitsel algı ile ilgili temel terimlerin kavranması 2) Mimaride akustik kavramına ilişkin kullanılan teoriler hakkında bilgi edinilmesi 3) Mimari akustiğe ilişkin akustik problemleri ve çözme becerisi, kullanıcıların akustik rahatlığını belirleme ve bunlara yönelik malzeme ve uygulama yöntemleri hakkında teknik bilgi edinilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Giriş | |
2) | Temel Kavramlar | |
3) | Akustik – Ses - Gürültü | |
4) | Ses ve işitme ile ilgili büyüklükler | |
5) | Ses Düzeyi ve hesap yöntemleri | |
6) | Hacim Tasarımında akustiğin etkisi | |
7) | Hacmin fiziksel sınırlarının belirlenmesi, Hacim büyüklüğü | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Akustik kusurlar | |
10) | Hacmin İç Yüzeyleri | |
11) | Öğrenci Sunumları 1: Akustik Açıdan Salon Analizleri | |
12) | Öğrenci Sunumları 2: Akustik Açıdan Salon Analizleri | |
13) | Öğrenci Sunumları 3: Akustik Açıdan Salon Analizleri | |
14) | Öğrenci Sunumları 4: Akustik Açıdan Salon Analizleri | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | EGAN, M. David (2007) Architectural Acoustics, J.Ross Publishing., ERİÇ, Murat (1994) Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür., ALTON, Everest F. ve POHLMANN Ken (2009) Master Handbook of Acoustics, Mc GrawHill/TAB Electronics., CAVANAUGH, William J. (2010) Architectural Acoustics 2E- Principles and Practice, John Wiley., TEMPLETON, Duncan ve SAUNDERS, David (1987) Acoustic Design, Architectural Press, London., MOMMERTZ, Eckard ve Müller-BBM(2009) Acoustics and Sound Insulation, Birkhauser, Edition Detail., Prof. Dr. Yılmaz, S., 2007, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | EGAN, M. David (2007) Architectural Acoustics, J.Ross Publishing., ERİÇ, Murat (1994) Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür., ALTON, Everest F. ve POHLMANN Ken (2009) Master Handbook of Acoustics, Mc GrawHill/TAB Electronics., CAVANAUGH, William J. (2010) Architectural Acoustics 2E- Principles and Practice, John Wiley., TEMPLETON, Duncan ve SAUNDERS, David (1987) Acoustic Design, Architectural Press, London., MOMMERTZ, Eckard ve Müller-BBM(2009) Acoustics and Sound Insulation, Birkhauser, Edition Detail., Prof. Dr. Yılmaz, S., 2007, Çevre ve Yapı Akustiği, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 42 |