Dersin Amacı: |
Dersin amacı; mesleki yaşamlarının temel ögesinin insani olduğunu bilen ve insan organizmasının özelliklerini, davranışlarının kaynağını ve insanla iletişim kurmak için gerekli temel faktörleri kavrayan ve uygulamalarında kullanan hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Dersin tanıtımı, Psikoloji, İnsan Davranışlarının Biyolojik Temelleri, Duyum ve Algı, Farklı Bilinç Durumları, Öğrenme, Hafıza, Yaşam Boyu Gelişim, Biliş ve Zihinsel Beceriler, Motivasyon, Duygular, Kişilik, Stres ve Sağlık Psikolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: |
Cüceloğlu, D. (1994). İnsan ve davranışı: psikolojinin temel kavramları, Ankara: Remzi Kitabevi, Dördüncü basım.Other references • Arkonaç, S.A. (2005). Psikoloji: Zihin süreçleri bilimi. İstanbul: Alfa Yayınları 148, 4. baskı. • Baymur, F. (2003). Psikolojiye giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi, • Davranış Bilimlerine Giriş (2002). E. Özkalp (Editör), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No 1355, 2. baskı. • Morgan, C.T. (1995). Psikolojiye giriş. H. Arıcı, O. Aydın, R. Bayraktar, O. İmamoğlu, S. Karakaş, S. Topçu ve diğerleri (Çevirenler), S. Karakaş (yayın sorumlusu), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, Yayın No 1, Onbirinci baskı. • Morris, C. G. (2002). Psikolojiyi anlamak (3. baskı). (H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1996). |
Diğer Kaynaklar: |
Cüceloğlu, D. (1994). İnsan ve davranışı: psikolojinin temel kavramları, Ankara: Remzi Kitabevi, Dördüncü basım.Other references • Arkonaç, S.A. (2005). Psikoloji: Zihin süreçleri bilimi. İstanbul: Alfa Yayınları 148, 4. baskı. • Baymur, F. (2003). Psikolojiye giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi, • Davranış Bilimlerine Giriş (2002). E. Özkalp (Editör), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No 1355, 2. baskı. • Morgan, C.T. (1995). Psikolojiye giriş. H. Arıcı, O. Aydın, R. Bayraktar, O. İmamoğlu, S. Karakaş, S. Topçu ve diğerleri (Çevirenler), S. Karakaş (yayın sorumlusu), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları, Yayın No 1, Onbirinci baskı. • Morris, C. G. (2002). Psikolojiyi anlamak (3. baskı). (H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1996). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili kavram ve kavramları lisans düzeyinde anlamak ve sağlık alanında ders kitapları, uygulama araçları ve diğer güncel bilgi kaynakları ile desteklenen ileri düzeyde teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. |
2 |
2) |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliği bilgisi. |
2 |
3) |
Lisans düzeyinde edindiği ileri düzeyde kuramsal ve olgusal bilgileri kullanma |
2 |
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verilerle yorumlar, değerlendirir, tanımlar, analiz eder, bilgileri paylaşır ve ekip çalışması yapar. |
2 |
5) |
Sağlık alanında bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. |
|
6) |
Sağlık alanındaki ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bağımsız bir çalışma yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
7) |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
8) |
Bir proje sorumluluğunda faaliyetleri planlar, yönetir, izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
1 |
10) |
Öğrenme ihtiyaçlarını ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenme işlevini yönlendirir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
12) |
Sağlık alanı hakkında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletir, ilgili kişi ve kurumların görüş, istek ve beklentilerini alır. |
|
13) |
Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
14) |
Alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak iletişim kurar. |
|
15) |
Sözlü ve yazılı olarak kendilerini etkili bir şekilde ifade eder. |
3 |
16) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini en az İleri Düzeyinde kullanır. |
|
17) |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olay/gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun hareket eder ve katılır. |
|
19) |
Sağlık alanı ile ilgili sonuçların toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
20) |
Birey ve toplum sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
|