Dersin Amacı: |
Öğrencileri İKY'nin tanımı, türleri ve temel kavramları ile tanıştırmak, Öğrencilerin İK tekniklerini uygulamalarını sağlamak, Öğrencilerin etkili mülakatlar, iş analizleri, iş tanımları ve iş tanımları yapmalarını sağlamak, Öğrencilerin, İKY'nin tüm yönlerinde yasal ve etik karar vermeyi uygulamalarını sağlayın. |
Dersin İçeriği: |
İnsan kaynakları yönetimi dersi, küresel rekabetin arttığı, teknolojinin hızla değiştiği ve iş yapış biçimlerinin de değiştiği günümüz iş ortamında yetenekli ve işine bağlı çalışanlar aracılığıyla işletmelerin performanslarını ve kalitelerini nasıl sürdürdükleri hakkında bilgi vermektedir. Ders, insan kaynakları yönetiminin stratejik hedefleri ile başlar ve iş analizi, iş tanımı, iş sınıflandırması, insan kaynakları puan kartı, iş başvurusu, işe alım, performans değerlendirmesi ve terfi ile devam eder. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Gelişimi |
|
1) |
Ara sınav |
|
2) |
Oryantasyon , Eğitim ve Geliştirme |
|
2) |
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İnsan Sermayesi Yönetimi ve Yetenek Yönetimi |
|
3) |
İnsan Kaynakları Bölümünün Organizasyonu |
|
4) |
İnsan Kaynakları Yöneticisi Rolleri ve İnsan Kaynakları Yetkinlikleri |
|
5) |
İş Analizi ve İnsan Kaynakları Planlaması |
|
6) |
Aday Bulma ve Seçme |
|
7) |
Oryantasyon , Eğitim ve Geliştirme |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Performans Yönetimi ve Kariyer Yönetimi |
|
10) |
İş Değerleme ve Ücret Yönetimi |
|
11) |
Disiplin ve Çalışma İlişkileri |
|
12) |
Motivasyon ve İş Tatmini |
|
13) |
Çatışma Yönetimi |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır. |
1 |
2) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. |
1 |
3) |
Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. |
2 |
4) |
Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar. |
1 |
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
2 |
6) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser. |
2 |
7) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
1 |
8) |
Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. |
1 |