Ebelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF107 | ||||
Ders İsmi: | Mikrobiyoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Öncü Akgül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders insanlarda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalaron genel özelliklerini, bu mikroorganizmaların taşınma yollarını ve korunma yöntemleri ile enfeksiyonların genel özelliklerini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Mikrobiyolojiye giriş, bakterilerin yapısı, fizyolojisi, üremesi, bakteri genetiği, patogenez, antibiyotikler ve direnç mekanizmaları, immunolojiye giriş, temel immun cevap mekanizmaları, viruslar, mantarlar ve parazitlerin tanımlanması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon prensipleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikroorganizmaları sınıflandırır ve özelliklerini bilir 2) Mikroorganizmaların hastalık yapma mekanizmalarını tanımlar 3) Su, besin ve hayvanlar aracılığıyla taşınan hastalıkları bilir 4) Doğal ve kazanılmış bağışıklıkta rol alan organları bilir 5) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini bilir ve uygular 6) Enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisini bilir 7) Mikroorganizmalar ile enfeksiyon hastalıkları arasındaki ilişkiyi bilir 8) İnsanda hastalık yapan primer patojenleri tanımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi Mikrobiyolojiye Giriş | |
2) | Bakterilerin Yapısı | |
3) | Bakterilerin üremesi ve tanımlanması | |
4) | Gram Pozitif Bakteriler | |
5) | Gram Negatif Bakteriler | |
6) | Mikobakteriler, Spiroketler ve diğer bakteriler | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Antibiyotikler ve etki mekanizmaları | |
9) | Virüsler | |
10) | Parazitler | |
11) | Mantarlar | |
12) | Mikrobiyota | |
13) | Suyla, Besinle Ve Hayvanlar Aracılığı İle Taşınan Enfeksiyonlar | |
13) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon | |
14) | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Ve Antisepsi, Hastane Kaynaklı Enfeksiyonlar | |
15) | Dersin değerlendirilmesi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Editör: Mustafa Altındiş. Nobel Tıp Kitabevleri 2. Lippicott’un Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları. Mikrobiyoloji. Çeviri Editörü: ÖzdemAnğ. Nobel Tıp Kitabevleri |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin sunumları ve önerdiği makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. | 2 |
2) | Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. | 1 |
3) | Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. | 1 |
4) | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 |
5) | Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. | 1 |
6) | Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. | 1 |
7) | Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. | 1 |
8) | Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 1 |
9) | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. | 1 |
10) | Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 68 |