SBF107 Mikrobiyoloji İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF107
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Öncü Akgül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders insanlarda enfeksiyona neden olan mikroorganizmalaron genel özelliklerini, bu mikroorganizmaların taşınma yollarını ve korunma yöntemleri ile enfeksiyonların genel özelliklerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Mikrobiyolojiye giriş, bakterilerin yapısı, fizyolojisi, üremesi, bakteri genetiği, patogenez, antibiyotikler ve direnç mekanizmaları, immunolojiye giriş, temel immun cevap mekanizmaları, viruslar, mantarlar ve parazitlerin tanımlanması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon prensipleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mikroorganizmaları sınıflandırır ve özelliklerini bilir
2) Mikroorganizmaların hastalık yapma mekanizmalarını tanımlar
3) Su, besin ve hayvanlar aracılığıyla taşınan hastalıkları bilir
4) Doğal ve kazanılmış bağışıklıkta rol alan organları bilir
5) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini bilir ve uygular
6) Enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisini bilir
7) Mikroorganizmalar ile enfeksiyon hastalıkları arasındaki ilişkiyi bilir
8) İnsanda hastalık yapan primer patojenleri tanımlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbi Mikrobiyolojiye Giriş
2) Bakterilerin Yapısı
3) Bakterilerin üremesi ve tanımlanması
4) Gram Pozitif Bakteriler
5) Gram Negatif Bakteriler
6) Mikobakteriler, Spiroketler ve diğer bakteriler
7) Ara Sınav
8) Antibiyotikler ve etki mekanizmaları
9) Virüsler
10) Parazitler
11) Mantarlar
12) Mikrobiyota
13) Suyla, Besinle Ve Hayvanlar Aracılığı İle Taşınan Enfeksiyonlar
13) Sterilizasyon, Dezenfeksiyon
14) Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Ve Antisepsi, Hastane Kaynaklı Enfeksiyonlar
15) Dersin değerlendirilmesi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Editör: Mustafa Altındiş. Nobel Tıp Kitabevleri
2. Lippicott’un Şekillerle Açıklamalı Derleme Ders Kitapları. Mikrobiyoloji. Çeviri Editörü: ÖzdemAnğ. Nobel Tıp Kitabevleri
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin sunumları ve önerdiği makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 1 1 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 2
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 1
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 1
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 1
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 1
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 1
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 1
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 1
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 1
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Sunum / Seminer 2 4
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 68