FEL308 Etikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar FelsefeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Felsefe

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FEL308
Ders İsmi: Etik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Eylem Doğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı tarih boyunca ahlak felsefesi alanındaki teorileri karşılaştırmalı olarak incelemektir.
Dersin İçeriği: İyi yaşam nedir? Ahlaken doğru eylem nedir? Bir insanı iyi veya kötü olarak değerlendirmenin ölçütleri nelerdir? Bu tür sorulara yanıt arayan erdem etiği, faydacılık, deontoloji gibi etik teorileri tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Felsefe tarihi boyunca öne çıkan etik teorileri hakkında bilgi edinecektir.
2) Etik teorilerinin pratik uygulanışı hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3) Etik sorunların değerlendirilmesine ve çözümüne ilişkin eleştirel bakış açısı kazanacaktır.
4) Etikle felsefenin diğer alanları arasındaki karşılıklı ilişkiye dair bilgi sahibi olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefe ve Etik Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
3) Etik Türleri Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
4) Hazcılık Epikür. "Menoikeus'a Mektup" ("Letter to Menoeceus"), Mektuplar ve Maksimler'in içinde. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1962.
5) Bencillik Etiği Thomas Hobbes, Leviathan. Semih Lim (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.
6) Görecilik Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
7) Faydacılık/Sonuççuluk John Stuart Mill. Faydacılık (Utilitarianism). Selin Aktuyun (Çev.). İstanbul: Alfa Yayınları, 2017.
8) Tekrar
9) Ara Sınav
10) Erdem Etiği Aristoteles. Nikomakhos'a Etik (Nicomachean Ethics). Saffet Babür (Çev.). İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2017.
11) Ödev Etiği/Deontoloji Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
12) Uygulamalı Etik / Eşitlik - 1 Peter Singer. Pratik Etik (Practical Ethics). Nedim Çatlı (Çev.) İstanbul: İthaki, 2012.
13) Uygulamalı Etik / Eşitlik - 2 Peter Singer. Pratik Etik (Practical Ethics). Nedim Çatlı (Çev.) İstanbul: İthaki, 2012.
14) Genel Tekrar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
Aristoteles. Nikomakhos'a Etik (Nicomachean Ethics). Saffet Babür (Çev.). İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2017.
Epikür. "Menoikeus'a Mektup" ("Letter to Menoeceus"), Mektuplar ve Maksimler'in içinde. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1962.
John Stuart Mill. Faydacılık (Utilitarianism). Selin Aktuyun (Çev.). İstanbul: Alfa Yayınları, 2017.
Peter Singer. Pratik Etik (Practical Ethics). Nedim Çatlı (Çev.) İstanbul: İthaki, 2012.
Thomas Hobbes, Leviathan. Semih Lim (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.
Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci. Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları, 2002.
Aristoteles. Nikomakhos'a Etik (Nicomachean Ethics). Saffet Babür (Çev.). İstanbul: Bilgesu Yayıncılık, 2017.
Epikür. "Menoikeus'a Mektup" ("Letter to Menoeceus"), Mektuplar ve Maksimler'in içinde. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1962.
John Stuart Mill. Faydacılık (Utilitarianism). Selin Aktuyun (Çev.). İstanbul: Alfa Yayınları, 2017.
Peter Singer. Pratik Etik (Practical Ethics). Nedim Çatlı (Çev.) İstanbul: İthaki, 2012.
Thomas Hobbes, Leviathan. Semih Lim (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. 1 1 1 1
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. 3 3 3 3
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir.
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir.
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. 3 3 3 3
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır.
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır.
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antik Çağ'dan günümüze felsefe tarihine ilişkin kapsamlı bilgi sahibi olur. 2
2) Analitik ve eleştirel düşünme yetisi kazanır.
3) Ontoloji, epistemoloji, etik gibi temel disiplinlere dair kapsamlı bilgi sahibi olur. 3
4) Mantık alanına dair teorik bilgi edinir ve bu bilgiyi pratiğe uygulama becerisi kazanır.
5) Felsefe metinlerini yakın okuma, mantıksal açıdan inceleme ve çözümleme, ve akıl yürütme yetileri edinir. 3
6) Felsefi sorgulama ve farklı akıl yürütme yöntemleri öğrenir. 3
7) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
8) Tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirir. 2
9) Bağımsız araştırma ve inceleme yapma, metin yorumlama ve felsefi metin yazma yeteneği kazanır. 1
10) İngilizce'yi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Felsefeye dair konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
12) Felsefi sorgulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda uygulamayı öğrenir ve başka disiplinlere de bu becerilerini aktarır. 2
13) Felsefe ve bilim arasındaki belirlenim ilişkisine dair tarihsel bir bakış açısı kazanır.
14) Temel felsefi kavramların anlamlarına ve kapsamına ilişkin tarihsel bilgi sahibi olur. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 5 3 104
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 18 3 21
Toplam İş Yükü 139