PSY053 Introduction to Neuroscienceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY053
Ders İsmi: Sinirbilime Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Göral
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı sinirbilim alanının teorik ve güncel konularını tanıtmaktır. Psikolojik, nörolojik ve psikiyatrik bozukluklar sinirbilim bakış açısıyla ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde psikolojik, nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların mekanizmaları, sinirbilimde araştırma yöntemleri gibi konular eşliğinde sinirbilim alanı tanıtılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinir sisteminin hücresel ve temel anatomisini tanımlayabilir
2) Nöronların nasıl iletişim kurduğunu açıklayabilir ve merkezi sinir sistemine verilen hasarın işlevi ve davranışı nasıl etkilediğini öngörebilir
3) Çoklu duyu sistemlerinin organizasyonunu ve işlevini karşılaştırabilir
4) Beynin uyku ve uyanıklığı nasıl düzenlediğini açıklayabilir
5) Duyguların ve affektif bozuklukların, öğrenme, hafıza ve hafıza bozukluklarının (örneğin, Alzheimer hastalığı) nörobiyolojik temellerini tanımlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinir Sistemine Giriş Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
2) Nöronlar ve Aksiyon Potansiyeli Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
3) Kimyasal Haberciler Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
4) Uyuşturucular ve Beyin Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
5) Dokunma ve Ağrı Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
6) Görme Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
7) Hareket Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
8) Ara Sınav
9) Gelişen Sinir Sistemi Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
10) Plastisite Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
11) Öğrenme ve Bellek Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
12) Bellek Bozuklukları Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
13) Duygu ve Duygulanım Bozuklukları Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
14) Uyku ve Uyku Bozuklukları Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool.
Diğer Kaynaklar: Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Neuroscience: the Science of the Brain. British Neuroscience Association. UK: Liverpool.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 1 1 1 1 1
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 2 1 1 1 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2 1
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 1
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 1
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 1 1
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 1
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 1
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 1
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 1
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 1 1 1 1 1
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 2
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 1
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. 1
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 2
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 2
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 2
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 2
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 36
Final 1 50
Toplam İş Yükü 125