Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY048 | ||||
Ders İsmi: | Adli Psikolojide Seçme Konular | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Ezgi Ildırım Özcan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders adli psikoloji alanındaki güncel çalışmaların takip edilerek, alandaki yeni araştırma yöntemlerinin ve çalışma konularının eleştirel bir gözle incelenmesini amaçlamaktadır. Adli psikolojideki güncel araştırma ve konularda bilgi sahibi olmak dersin hedefidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında tanıklık ve bellek süreçler, kriminoloji, viktimoloji, penoloji alanlarındaki güncel makaleler takip edilecektir. Konularla ilişkili yeni geliştirilen ifade görüşmesi protokolleri, suçu açıklayıcı teoriler, suçlu bireylere yönelik geliştirilen psiko-sosyal destek programlarına dair güncel bulgular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adli Psikoloji temel kavramlarına ve teorilerine hakimdir. 2) Adli Psikoloji alanındaki güncel çalışmaları takip eder ve anlar. 3) Adli Psikoloji alanındaki güncel makaleleri eleştirel olarak inceler. 4) Psikoloji alanındaki temel teorileri adli psikoloji alanına sentezler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Polis ve Toplum Güvenliğinde Güncel Konular - 1 | Bartol, C. R., & Bartol, A. M. (2011). Current perspectives in forensic psychology and criminal behavior. Sage Publications. Bölüm 3-4 |
3) | Polis ve Toplum Güvenliği Psikolojisi-II | Bölüm 5-6 |
4) | Polis ve Toplum Güvenliği Psikolojisi - III | Bölüm 7-8 |
5) | Bilirkişi İfadesi | Bölüm 9 |
6) | Boşanma ve Çocuğun Adaptasyonu | Bölüm 14 |
7) | Vize | |
8) | Ceza Hukukunda Güncel Konular | Bartol, C. R., & Bartol, A. M. (2011). Current perspectives in forensic psychology and criminal behavior. Sage Publications. Bölüm 15 |
9) | Ceza Hukukunda Güncel Konular- Ergenlik ve Suç | Bölüm 16-17 |
10) | Ceza Hukukunda Güncel Konular- Cinsel Suçlar | Bölüm 19 |
11) | Ceza Hukukunda Güncel Yaklaşımlar- Adam Öldürme | Bölüm 18 |
12) | Ceza Hukukunda Güncel Konular- Akıl Hastalığı | Bölüm 21 |
13) | Viktimolojide Güncel Konular- I | Bölüm 22-23 |
14) | Viktimolojide Güncel Yaklaşımlar- II | Bölüm 24-25 |
Ders Notları / Kitaplar: | Forensic Psychology: A Very Short Introduction, David Canter, Oxford University Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Adli Psikolojide Gözlem-Görüşme ve Psikolojik Değerlendirme, Emre Şenol Durak, Mithat Durak, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 | 2 | ||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 | |||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 3 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 2 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 37 |
Sunum / Seminer | 1 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü | 121 |