Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI050 | ||||
Ders İsmi: | Sinirbilime Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Fatma Göral | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı sinirbilim alanının teorik ve güncel konularını tanıtmaktır. Psikolojik, nörolojik ve psikiyatrik bozukluklar sinirbilim bakış açısıyla ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğinde psikolojik, nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların mekanizmaları, sinirbilimde araştırma yöntemleri gibi konular eşliğinde sinirbilim alanı tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinir sisteminin hücresel ve temel anatomisini tanımlayabilir 2) Nöronların nasıl iletişim kurduğunu açıklayabilir ve merkezi sinir sistemine verilen hasarın işlevi ve davranışı nasıl etkilediğini öngörebilir 3) Çoklu duyu sistemlerinin organizasyonunu ve işlevini karşılaştırabilir 4) Beynin uyku ve uyanıklığı nasıl düzenlediğini açıklayabilir 5) Duyguların ve affektif bozuklukların, öğrenme, hafıza ve hafıza bozukluklarının (örneğin, Alzheimer hastalığı) nörobiyolojik temellerini tanımlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sistemine Giriş | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
2) | Nöronlar ve Aksiyon Potansiyeli | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
3) | Kimyasal Haberciler | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
4) | Uyuşturucular ve Beyin | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
5) | Dokunma ve Ağrı | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
6) | Görme | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
7) | Hareket | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gelişen Sinir Sistemi | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
10) | Plastisite | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
11) | Öğrenme ve Bellek | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
12) | Bellek Bozuklukları | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
13) | Duygu ve Duygulanım Bozuklukları | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
14) | Uyku ve Uyku Bozuklukları | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
15) | Final Sınavı | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
Ders Notları / Kitaplar: | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Sinirbilim: Beyin Bilimine Giriş (Çev: Ferhan Esen). British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
Diğer Kaynaklar: | Morris, R. & Fillenz, M. (2009). Neuroscience: the Science of the Brain. British Neuroscience Association. UK: Liverpool. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 | 1 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | |||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 | |||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 | |||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 1 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 1 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 1 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | 1 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 1 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | 1 |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 1 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 2 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 2 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 2 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 36 | 36 | |||
Final | 1 | 0 | 50 | 50 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |