PSI048 Eğitim Psikolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI048
Ders İsmi: Eğitim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): E. Beyhan Meriç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: : Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavramak, farklı gelişim dönemlerine uygun öğretim tekniklerini öğrenmek.
Dersin İçeriği: Bu derste gelişim psikolojisinin temel kavramları, fiziksel, bilişsel, duygusal gelişim, kişilik, sosyal ve dil gelişimi, öğrenme kuramları, gelişim ve öğrenme kuramlarının öğrenme ve öğretme süreçlerine uygulanması konuları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikoloji ve eğitim ilişkisini kavrar.
2) Öğrencilerin gelişimsel özelliklerini bilir. Gelişimsel özelliklerin eğitim programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasındaki önemini kavrar.
3) Gelişim sürecinin eğitim ortamındaki etkilerini bilir.
4) Öğrenmenin doğasını ve özelliklerini bilir. Öğrenme teorilerini tartışabilir.
5) Kişilik gelişim aşamalarını bilir. Öğretim ortamlarındaki etkilerini tartışabilir.
6) Öğrenme sürecini ve öğretme stratejilerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gelişimin Temel Kavramları Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegama Yayıncılık, Ankara, 2007.
2) Gelişim Dönemleri ve Gelişim Görevleri Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme. Y. Yavuzer, Z. Demir ve M. Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2006.
3) Fiziksel Gelişim Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme. Y. Yavuzer, Z. Demir ve M. Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2006.
4) Bilişsel Gelişim Kuramları N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005.
5) Ahlaki Gelişim Kuramları N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005.
6) Kişilik Gelişimi Kuramları N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005. Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme ve Ortam. İ. E. Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara: 2005.
7) Öğrenme: Temel Kavramlar Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.
8) Vize Sınavı -
9) Öğrenme Kuramları: Davranışçı Kuram Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.
10) Öğrenme Kuramları: Davranışçı Kuram Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme. Y. Yavuzer, Z. Demir ve M. Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2006.
11) Öğrenme Kuramları: Sosyal Bilişsel Kuram N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005. Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme ve Ortam. İ. E. Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara: 2005.
12) Öğrenme Kuramları: Gestalt Kuramı N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005.
13) Öğrenme Kuramları: Bilgi İşleme Kuramı Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.
14) Öğretim Süreci ve Öğretme Stratejileri Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.
Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme. Y. Yavuzer, Z. Demir ve M. Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2006.
N. Senemoğlu. Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitapevi. Ankara, 2005.

Diğer Kaynaklar: Eğitim Psikolojisi: Gelişim Öğrenme ve Ortam. İ. E. Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara: 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2 3 1
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 2 2
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular 3
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 3 1 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 3
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3 2 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. 1 1 3
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 36
Final 1 50
Toplam İş Yükü 125