PSI044 Psikolojide Motivasyonİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI044
Ders İsmi: Psikolojide Motivasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): E. Beyhan Meriç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanların kişisel tercih ve davranışlarında motivasyonun rolünü kavramak, motivasyonu yükseltmeye yönelik uygulamalar geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu derste motivasyon kavramı ve işlevi, motivasyonun tarihsel gelişimi, motivasyonun kaynakları, dürtüler, ihtiyaçlar, farkındalık, motivasyon kuramları, motivasyona modern yaklaşımlar, motivasyonu arttırmaya yönelik araştırmalar üzerinde çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda öğrenciler motivasyonun ne olduğunu ve motivasyonla ilişkili temel kavramları bilir.
2) Stresin ne olduğunu bilir. Stresle baş etme yöntemlerini tanır.
3) Sağlıkta motivasyonun önemini bilir.
4) Bu dersin sonunda öğrenciler insanın psikolojik ihtiyaçlarını tanır. Bu ihtiyaçlar arasındaki farklılıkları bilir. Dürtü ve ihtiyaçların insan davranışlarına etkilerini öğrenir.
5) Motivasyonun psikolojik, fizyolojik ve çevresel kaynaklarla ilişkisini öğrenir.
6) Motivasyonu yükseltmede çevrenin önemini bilir ve uygulamada bu yönde gerekli çalışmaları yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motivasyon Nedir? Duygu ve Motivasyon. Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
2) Tarihsel süreç içinde Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
3) Evrim ve Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
4) Homeostaz: Isı, Susama, Açlık ve Yeme Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
5) Bağımlılık ve bağımlı davranış Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
6) Davranış ve Uyarılma Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
7) Sağlık ve Motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
8) Vize Sınavı
9) Stres nedir? Stresle başa çıkma Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
10) Dürtü, ihtiyaç ve farkındalık Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
11) Kişilik, benlik ve motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson. Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
12) Dışsal ve içsel motivasyon Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
13) Duygular ve duygu durumları Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
14) Motivasyon ve hedefler Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deckers, L. 2010. Motivation: Biological, psychological and environmental. 3. Basım. Boston, MA: Pearson.
Ciccarelli, S.K. ve White, J.N. (2016). Psikoloji: bir keşif gezintisi (Psychology: An exploration). D. N. Şahin (Çev. Ed.). 3. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Schultz, D.P. ve Schultz, S.E. (2016). Modern Psikoloji Tarihi, Y. Aslay (Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları, Genişletilmiş 8.baskı.
Related articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3 3 3 3 3 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 2 3 3 3 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3 3 3 3 3 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 1
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 1
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2 2 2 2 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 1 2 2 3
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2 2 2 2 2 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3 3 3 3 3 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3 3 3 3 3 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3 3 3 3 3 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. 3
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır 3
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. 3
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. 2
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. 2
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. 2
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. 2
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. 3
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. 3
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. 3
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 36
Final 1 50
Toplam İş Yükü 125