E-Ticaret ve Pazarlama
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI202
Ders İsmi: Gönüllülük Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. YUNUS EMRE TÜTÜNEKEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler, Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gönüllülük uygulamalarının önemini kavrayabilme.
2) Toplumsal sorunları tartışabilme.
3) Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilme.
4) Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilme.
5) Gönüllülük çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirebilme.
6) Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gönüllülük Kavramı,Yönetim ve Organizasyon kavramları Gönüllü yönetimi ve motivasyon
2) Gönüllü yönetimi ve motivasyon
3) Proje gruplarının belirlenmesi
4) Sosyal sorumluluk çalışmaları ile ilgili proje geliştirme ve proje çalışmalarının hazırlanması süreci
5) Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi
6) Sivil toplum kuruluşu tanımı, özellikleri ve tarihsel süreci
7) Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi
8) Ara sınav
9) Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve STK’larda gönüllüğün önemi
10) Proje çalışmasının hazırlanması
11) Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması
12) Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması
13) Proje çalışmasının teslimi
14) Yapılan projenin sunumu ve değerlendirilmesi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Literatür tarama
• STK ve Kamu Kurumlarının Rehberleri
Diğer Kaynaklar: • Literatür tarama
• STK ve Kamu Kurumlarının Rehberleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İşletme, pazarlama, finans, yönetim ve organizasyon gibi temel alan bilgilerine sahiptir.
2) E-ticaret sistemleri, dijital pazarlama yöntemleri ve dijital satış süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Tüketici davranışları, marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) konularında bilgi sahibidir.
4) Temel düzeyde web tasarımı, içerik yönetimi sistemleri (CMS), arama motoru optimizasyonu (SEO) ve dijital performans analizi bilgisine sahiptir.
5) E-ticaret mevzuatı, dijital güvenlik, kişisel verilerin korunması ve tüketici hakları hakkında bilgi sahibidir.
6) Girişimcilik, iş planı hazırlama ve dijital iş modelleri konularında bilgi sahibidir.
7) Pazarlama stratejileri oluşturabilir, dijital kampanyalar tasarlayabilir ve uygulayabilir.
8) Sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlama, dijital reklamcılık (Google Ads, Meta Ads vb.) araçlarını kullanabilir.
9) E-ticaret sitesi kurabilir, içerik yönetimi yapabilir ve çevrimiçi ödeme sistemlerini entegre edebilir.
10) Temel web araçları ve veri analiz platformlarını kullanabilir.
11) Pazar araştırması yapabilir, müşteri verilerini analiz edebilir ve sonuçları karar süreçlerine yansıtabilir.
12) İş süreçlerini mevzuata uygun şekilde yönetebilir; sipariş, teslimat, iade ve müşteri hizmetleri süreçlerini organize edebilir.
13) E-ticaret süreçlerini bağımsız yürütebilir ve gerektiğinde liderlik üstlenebilir.
14) İş süreçlerinde inisiyatif alır ve sorumluluklarını etkin şekilde yerine getirir.
15) Dijital teknolojilerdeki gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
16) Yaşam boyu öğrenmeye açık olup sektörel yeniliklere uyum sağlar.
17) Takım içinde etkin çalışır, açık ve etkili iletişim kurar.
18) Müşteri ve iş ortaklarıyla profesyonel iletişim kurma becerisine sahiptir.
19) Etik değerlere, mesleki sorumluluklara ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
20) E-ticaret alanında girişimcilik becerilerini kullanarak yenilikçi çözümler geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme, pazarlama, finans, yönetim ve organizasyon gibi temel alan bilgilerine sahiptir.
2) E-ticaret sistemleri, dijital pazarlama yöntemleri ve dijital satış süreçleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Tüketici davranışları, marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) konularında bilgi sahibidir.
4) Temel düzeyde web tasarımı, içerik yönetimi sistemleri (CMS), arama motoru optimizasyonu (SEO) ve dijital performans analizi bilgisine sahiptir.
5) E-ticaret mevzuatı, dijital güvenlik, kişisel verilerin korunması ve tüketici hakları hakkında bilgi sahibidir.
6) Girişimcilik, iş planı hazırlama ve dijital iş modelleri konularında bilgi sahibidir.
7) Pazarlama stratejileri oluşturabilir, dijital kampanyalar tasarlayabilir ve uygulayabilir.
8) Sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlama, dijital reklamcılık (Google Ads, Meta Ads vb.) araçlarını kullanabilir.
9) E-ticaret sitesi kurabilir, içerik yönetimi yapabilir ve çevrimiçi ödeme sistemlerini entegre edebilir.
10) Temel web araçları ve veri analiz platformlarını kullanabilir.
11) Pazar araştırması yapabilir, müşteri verilerini analiz edebilir ve sonuçları karar süreçlerine yansıtabilir.
12) İş süreçlerini mevzuata uygun şekilde yönetebilir; sipariş, teslimat, iade ve müşteri hizmetleri süreçlerini organize edebilir.
13) E-ticaret süreçlerini bağımsız yürütebilir ve gerektiğinde liderlik üstlenebilir.
14) İş süreçlerinde inisiyatif alır ve sorumluluklarını etkin şekilde yerine getirir.
15) Dijital teknolojilerdeki gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
16) Yaşam boyu öğrenmeye açık olup sektörel yeniliklere uyum sağlar.
17) Takım içinde etkin çalışır, açık ve etkili iletişim kurar.
18) Müşteri ve iş ortaklarıyla profesyonel iletişim kurma becerisine sahiptir.
19) Etik değerlere, mesleki sorumluluklara ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
20) E-ticaret alanında girişimcilik becerilerini kullanarak yenilikçi çözümler geliştirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 15
Uygulama 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Sunum / Seminer 5 10
Final 1 10
Toplam İş Yükü 125