Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI202 | ||||
Ders İsmi: | Gönüllülük Çalışmaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. YUNUS EMRE TÜTÜNEKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül DÜRÜSTKAN ELBAŞI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler, Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gönüllülük uygulamalarının önemini kavrayabilme. 2) Toplumsal sorunları tartışabilme. 3) Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilme. 4) Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilme. 5) Gönüllülük çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirebilme. 6) Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gönüllülük Kavramı,Yönetim ve Organizasyon kavramları Gönüllü yönetimi ve motivasyon | |
2) | Gönüllü yönetimi ve motivasyon | |
3) | Proje gruplarının belirlenmesi | |
4) | Sosyal sorumluluk çalışmaları ile ilgili proje geliştirme ve proje çalışmalarının hazırlanması süreci | |
5) | Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi | |
6) | Sivil toplum kuruluşu tanımı, özellikleri ve tarihsel süreci | |
7) | Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve STK’larda gönüllüğün önemi | |
10) | Proje çalışmasının hazırlanması | |
11) | Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması | |
12) | Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması | |
13) | Proje çalışmasının teslimi | |
14) | Yapılan projenin sunumu ve değerlendirilmesi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Literatür tarama • STK ve Kamu Kurumlarının Rehberleri |
Diğer Kaynaklar: | • Literatür tarama • STK ve Kamu Kurumlarının Rehberleri |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 15 |
Uygulama | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Sunum / Seminer | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |