Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler, Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gönüllülük Kavramı,Yönetim ve Organizasyon kavramları
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
2) |
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
3) |
Proje gruplarının belirlenmesi |
|
4) |
Sosyal sorumluluk çalışmaları ile ilgili proje geliştirme ve proje çalışmalarının hazırlanması süreci |
|
5) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
6) |
Sivil toplum kuruluşu tanımı, özellikleri ve tarihsel süreci |
|
7) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve STK’larda gönüllüğün önemi |
|
10) |
Proje çalışmasının hazırlanması |
|
11) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması
|
|
12) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması |
|
13) |
Proje çalışmasının teslimi |
|
14) |
Yapılan projenin sunumu ve değerlendirilmesi |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. |
|
2) |
Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. |
|
3) |
Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. |
|
4) |
Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. |
|
6) |
İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. |
|
7) |
Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. |
|
8) |
Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
10) |
Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. |
|
13) |
Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. |
|
14) |
Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. |
|
15) |
Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
|