Dersin Amacı: |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşam, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Çalışmalar da Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler, Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gönüllülük Kavramı,Yönetim ve Organizasyon kavramları
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
2) |
Gönüllü yönetimi ve motivasyon |
|
3) |
Proje gruplarının belirlenmesi |
|
4) |
Sosyal sorumluluk çalışmaları ile ilgili proje geliştirme ve proje çalışmalarının hazırlanması süreci |
|
5) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
6) |
Sivil toplum kuruluşu tanımı, özellikleri ve tarihsel süreci |
|
7) |
Proje konusu ve içeriğinin belirlenmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Türkiye’de sivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri ve STK’larda gönüllüğün önemi |
|
10) |
Proje çalışmasının hazırlanması |
|
11) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması
|
|
12) |
Proje çalışmalarının uygulanmaya başlanması |
|
13) |
Proje çalışmasının teslimi |
|
14) |
Yapılan projenin sunumu ve değerlendirilmesi |
|
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
2 |
2) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
3 |
4) |
Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. |
3 |
5) |
Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. |
2 |
6) |
Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. |
2 |
7) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
2 |
8) |
Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |