Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI201 | ||||
Ders İsmi: | Kriz Döneminde Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. LEVENT SÜMER | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders eğitimde şirketlerin kriz yönetimi konusuna odaklanmakta ve birçok organizasyonun eksik kaldığı önemli bir alanı incelemekte ve öğrencilere vaka analizleri dahi olmak üzere bu alanda önemli bir perspektif katmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kriz tanımı, krizlere hazırlık, krizlerden korunma yöntemleri, kriz anında yönetim kriz sonrası planlama ve organizasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Krizi tanımlamayı • Krizlere karşı nasıl hazırlık yapmak gerektiğini • Kriz öncesinde, kriz anında ve kriz sonrasında yapılması gerekenleri • Kriz dönemlerindeki karar alma ve organizasyon süreçlerini • Global krizlerin şirketlere etkilerini öğrenecekler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Amacı ve İçeriğinin Aktarılması | |
2) | Global Ekonominin Durumu | |
3) | Geçmiş Finansal Krizler | |
4) | Kriz Tanımı ve Krize Hazırlık | |
5) | Krizden Korunma Yöntemleri | |
6) | Vaka Analizleri | |
7) | Proje Sunumları | |
8) | Proje Sunumları | |
9) | Proje Sunumları | |
10) | Pazarlama Stratejileri ve Organizasyonel Yapılanma | |
11) | Kriz Sonrasını Planlama | |
12) | Makale Sunumları | |
13) | Makale Sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme ve Özet |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • Drucker Peter F. Fırtınalı Dönemlerde Yönetim, İnkılap Kitapevi |
Course Learning Outcomes | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Sunum / Seminer | 3 | 18 |
Proje | 4 | 25 |
Ödevler | 4 | 24 |
Final | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü | 117 |