ARCH085 High Performance Green Buildings and LEED Cerftificationİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık(Yandal)İngilizce-Fakulte İçiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH085
Ders İsmi: Yüksek Performanslı Yeşil Binalar ve LEED Sertifikasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek performanslı çevre dostu yeşil binaların insan ve çevre açısından öneminin irdelenmesi,
Yüksek performanslı çevre dostu yeşil binalarının tasarım ve üretim sürecinde göz önüne alınması gereken faktörlerin uluslararasi LEED sertifikası ana kriterlerini baz alarak incelenmesi ve tasarım, üretim, ve yönetim aşamalarını tartışıp, öğrencilerin sürdürülebilirlik disiplinini tanımalarını ve tasarımlarına uygulamaya yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Mesleki İngilizce ve iletişim becerilerine sahip mimarlık öğrencileri için seçmeli ders.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik disiplinini tanıma
2) Yüksek performanslı yeşil binalar ile ilgili bilgi sahibi olma ve önemini kavrama
3) Yeşil bina tasarım metodlarını ve tekniklerini ögrenme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanışma
2) Yüksek performanslı yeşil binalara giriş ve sürdülülebilirlik tanımı
3) Yeşil bina tasarımında mimarin rolü ve önemi Entegre Tasarım Sistemi
4) LEED sertifikasına giriş LEED sertifikası yapısı ve süreci
5) Konum ve Ulaşım, Zorunlu önkoşullar, Krediler
6) Sürdürülebilir Arazi - Zorunlu önkoşullar, Krediler
7) Su Tasarrufu - Zorunlu Önkoşullar, Krediler
8) Malzeme ve Kaynaklar Zorunlu önkoşullar, Krediler
9) İç hava kalitesi Zorunlu önkoşullar, Krediler
10) Ödev Teslimi 1. Bolum Makale Teslimi
11) Enerji ve Atmosfer- Zorunlu önkoşullar, Krediler
12) İnovasyon, Bölgesel Öncelik- Zorunlu önkoşullar, Krediler
13) İnovasyon, Bölgesel Öncelik- Zorunlu önkoşullar, Krediler
14) İnovasyon, Bölgesel Öncelik- Zorunlu önkoşullar, Krediler
15) Araştırma Ödevleri Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: References: USGBC LEED Reference Guide, Published by USGBC
Green Build and LEED Core Concepts Guide, Published by USGBC
Diğer Kaynaklar: Cradle to Cradle : Remaking the Way We Make Things , Michael Braungart, William Mcdonough
Green Source Magazine, Green Building Projects and Sustainable Design Case Studies, Published by Mc Graw Hill Construcition
Eko Yapi Dergisi, Cedbik

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 1 2
Final 1 3
Toplam İş Yükü 75