Optisyenlik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIL672
Ders İsmi: Almanca 2
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DIL671 - German 1
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KESKİN
Dersi Veren(ler): Hatice Nazlı Bilgin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Almanca programındaki öğrenciler, Almanca kültürleri, edebiyatları ve dilbilimi hakkında derinlemesine içerik bilgisi geliştireceklerdir. Ayrıca, kültürlerarası yetkinlik, eleştirel düşünme, iş birliğine dayalı problem çözme ve dil yeterliliği (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) alanlarında ileri düzey beceriler kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında işlevsel yeterlilik kazanırlar. Dil kullanımına yansıyan kültüre özgü bakış açılarını ve değerleri tanırlar. Farklı türlerdeki özgün metinleri çözümler, analiz eder ve yorumlarlar. Sözlü ve yazılı olarak düzenli ve tutarlı anlatımlar üretirler.








Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aile, alışveriş, günlük rutinler ve seyahat gibi tanıdık konularla ilgili günlük dinleme, konuşma, okuma ve yazma görevlerinde işlevsel yeterlilik kazanabileceklerdir.
2) Almanca'da yaygın olarak kullanılan ifadeler ve etkileşimler aracılığıyla yansıtılan temel kültüre özgü bakış açılarını, davranışları ve değerleri tanıyabileceklerdir
3) Basit özgün metinleri (örneğin kısa makaleler, e-postalar, diyaloglar) anlayıp ilgili bilgileri ayırt edebileceklerdir.
4) Uygun kelime dağarcığı ve temel dil bilgisi yapıları kullanarak kısa ama düzenli ve tutarlı sözlü ve yazılı metinler üretebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Meet & Greet Introduction of the syllabus and curriculum/Kennenlernen und Begrüßung– Vorstellung vom Lehrplan
2) Lektion 6 Freizeit und Hobbys
3) Lektion 6 Lernen – ein Leben lang
4) Lektion 7 Lernen – ein Leben lang
5) Lektion 7 Lernen-ein Leben lang
6) Lektion 8 Beruf und Arbeit
7) Revision
8) Midterms
9) Lektion 8 Beruf und Arbeit
10) Lektion 9 In einer fremden Stadt
11) Lektion 9 In einer fremden Stadt
12) Lektion 10 Gesundheit
13) Lektion 10 Gesundheit
14) Revision

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Schritte International 1/2 Kurs- und Arbeitsbuch
(Niveau A1/A2)
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 80 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 4 56
Ödevler 10 0 7 70
Ara Sınavlar 1 0 1 1
Final 1 0 1 1
Toplam İş Yükü 128