Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DIL672 | ||||
Ders İsmi: | Almanca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: |
DIL671 - German 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Nazlı Bilgin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Almanca programındaki öğrenciler, Almanca kültürleri, edebiyatları ve dilbilimi hakkında derinlemesine içerik bilgisi geliştireceklerdir. Ayrıca, kültürlerarası yetkinlik, eleştirel düşünme, iş birliğine dayalı problem çözme ve dil yeterliliği (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) alanlarında ileri düzey beceriler kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında işlevsel yeterlilik kazanırlar. Dil kullanımına yansıyan kültüre özgü bakış açılarını ve değerleri tanırlar. Farklı türlerdeki özgün metinleri çözümler, analiz eder ve yorumlarlar. Sözlü ve yazılı olarak düzenli ve tutarlı anlatımlar üretirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aile, alışveriş, günlük rutinler ve seyahat gibi tanıdık konularla ilgili günlük dinleme, konuşma, okuma ve yazma görevlerinde işlevsel yeterlilik kazanabileceklerdir. 2) Almanca'da yaygın olarak kullanılan ifadeler ve etkileşimler aracılığıyla yansıtılan temel kültüre özgü bakış açılarını, davranışları ve değerleri tanıyabileceklerdir 3) Basit özgün metinleri (örneğin kısa makaleler, e-postalar, diyaloglar) anlayıp ilgili bilgileri ayırt edebileceklerdir. 4) Uygun kelime dağarcığı ve temel dil bilgisi yapıları kullanarak kısa ama düzenli ve tutarlı sözlü ve yazılı metinler üretebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meet & Greet Introduction of the syllabus and curriculum/Kennenlernen und Begrüßung– Vorstellung vom Lehrplan | |
2) | Lektion 6 Freizeit und Hobbys | |
3) | Lektion 6 Lernen – ein Leben lang | |
4) | Lektion 7 Lernen – ein Leben lang | |
5) | Lektion 7 Lernen-ein Leben lang | |
6) | Lektion 8 Beruf und Arbeit | |
7) | Revision | |
8) | Midterms | |
9) | Lektion 8 Beruf und Arbeit | |
10) | Lektion 9 In einer fremden Stadt | |
11) | Lektion 9 In einer fremden Stadt | |
12) | Lektion 10 Gesundheit | |
13) | Lektion 10 Gesundheit | |
14) | Revision |
Ders Notları / Kitaplar: | Schritte International 1/2 Kurs- und Arbeitsbuch (Niveau A1/A2) |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |