Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL672 | ||||
Ders İsmi: | Almanca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL671 - German 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Nazlı Bilgin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Almanca programındaki öğrenciler, Almanca kültürleri, edebiyatları ve dilbilimi hakkında derinlemesine içerik bilgisi geliştireceklerdir. Ayrıca, kültürlerarası yetkinlik, eleştirel düşünme, iş birliğine dayalı problem çözme ve dil yeterliliği (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) alanlarında ileri düzey beceriler kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında işlevsel yeterlilik kazanırlar. Dil kullanımına yansıyan kültüre özgü bakış açılarını ve değerleri tanırlar. Farklı türlerdeki özgün metinleri çözümler, analiz eder ve yorumlarlar. Sözlü ve yazılı olarak düzenli ve tutarlı anlatımlar üretirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aile, alışveriş, günlük rutinler ve seyahat gibi tanıdık konularla ilgili günlük dinleme, konuşma, okuma ve yazma görevlerinde işlevsel yeterlilik kazanabileceklerdir. 2) Almanca'da yaygın olarak kullanılan ifadeler ve etkileşimler aracılığıyla yansıtılan temel kültüre özgü bakış açılarını, davranışları ve değerleri tanıyabileceklerdir 3) Basit özgün metinleri (örneğin kısa makaleler, e-postalar, diyaloglar) anlayıp ilgili bilgileri ayırt edebileceklerdir. 4) Uygun kelime dağarcığı ve temel dil bilgisi yapıları kullanarak kısa ama düzenli ve tutarlı sözlü ve yazılı metinler üretebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meet & Greet Introduction of the syllabus and curriculum/Kennenlernen und Begrüßung– Vorstellung vom Lehrplan | |
2) | Lektion 6 Freizeit und Hobbys | |
3) | Lektion 6 Lernen – ein Leben lang | |
4) | Lektion 7 Lernen – ein Leben lang | |
5) | Lektion 7 Lernen-ein Leben lang | |
6) | Lektion 8 Beruf und Arbeit | |
7) | Revision | |
8) | Midterms | |
9) | Lektion 8 Beruf und Arbeit | |
10) | Lektion 9 In einer fremden Stadt | |
11) | Lektion 9 In einer fremden Stadt | |
12) | Lektion 10 Gesundheit | |
13) | Lektion 10 Gesundheit | |
14) | Revision |
Ders Notları / Kitaplar: | Schritte International 1/2 Kurs- und Arbeitsbuch (Niveau A1/A2) |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |