Ders Kodu: | DIL662 | ||||
Ders İsmi: | Italianca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL661 - Italian 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Francesca Astrid Pelligra | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri temel durumlarda İtalyanca'yı basit bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli olan temel dil bilgisi, kelime bilgisi ve iletişim becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, kendilerini tanıtma, basit sorular sorma ve yanıtlama, günlük ifadeleri anlama ve kullanma gibi temel iletişim görevlerini yerine getirebilecek düzeye ulaşacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Alfabe ve Telaffuz İtalyanca harfler ve sesler Temel telaffuz kuralları Selamlaşma ve Tanışma Kendini ve başkalarını tanıtma Basit selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri Kişisel Bilgiler Yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer hakkında konuşma Basit kişisel sorular sorma ve yanıtlama Günlük Hayat ve Alışkanlıklar Günlük rutinler Zaman, günler, aylar, tarih söyleme Sayılar ve Saatler 0-100 arası sayılar Saat sorma ve söyleme Aile ve Arkadaşlar Aile üyelerini tanıtma İlişkileri ifade etme Yiyecek ve İçecekler Market alışverişi Menüden sipariş verme Yönler ve Yer Tarifi Basit yön sorma ve tarif etme Şehirde yerler (kafe, müze, banka vs.) Fiil Çekimleri ve Temel Dilbilgisi Essere, avere, fare, andare gibi temel fiiller Şimdiki zaman (presente) Belirli ve belirsiz artikeller Sıfatlar, zamirler, basit edatlar Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma Aktiviteleri Gerçek yaşamdan alınmış kısa diyaloglar Basit e-posta ya da kartpostal yazma Görsel destekli konuşma pratikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendilerini ve başkalarını temel kişisel bilgilerle (örneğin isim, yaş, milliyet, meslek) tanıtabileceklerdir. 2) Selamlaşma, alışveriş yapma ve yiyecek-içecek siparişi gibi günlük durumlarla ilgili yaygın ifadeleri anlayıp kullanabileceklerdir. 3) Aile, günlük rutinler ve yer tarifleri gibi tanıdık konularda basit sorular sorup yanıtlayabileceklerdir. 4) Temel dil bilgisi yapılarıyla (örneğin düzenli ve yaygın düzensiz fiillerin şimdiki zaman çekimi, artikeller ve edatlar) basit cümleler kurabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 1 PAG.23-PAG.26 | |
2) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG.29-PAG31 | |
3) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 32 – PAG 34 | |
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 41 – PAG 42 ; UNITA 3 PAG.43 | |
8) | MIDTERM EXAM WEEK | |
9) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 3 PAG.44 – PAG.46 | |
10) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA PAG.47 – PAG. 49 | |
11) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
12) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
13) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
14) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO |
Ders Notları / Kitaplar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Diğer Kaynaklar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |