Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL662 | ||||
Ders İsmi: | Italianca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL661 - Italian 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Francesca Astrid Pelligra | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri temel durumlarda İtalyanca'yı basit bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli olan temel dil bilgisi, kelime bilgisi ve iletişim becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, kendilerini tanıtma, basit sorular sorma ve yanıtlama, günlük ifadeleri anlama ve kullanma gibi temel iletişim görevlerini yerine getirebilecek düzeye ulaşacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Alfabe ve Telaffuz İtalyanca harfler ve sesler Temel telaffuz kuralları Selamlaşma ve Tanışma Kendini ve başkalarını tanıtma Basit selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri Kişisel Bilgiler Yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer hakkında konuşma Basit kişisel sorular sorma ve yanıtlama Günlük Hayat ve Alışkanlıklar Günlük rutinler Zaman, günler, aylar, tarih söyleme Sayılar ve Saatler 0-100 arası sayılar Saat sorma ve söyleme Aile ve Arkadaşlar Aile üyelerini tanıtma İlişkileri ifade etme Yiyecek ve İçecekler Market alışverişi Menüden sipariş verme Yönler ve Yer Tarifi Basit yön sorma ve tarif etme Şehirde yerler (kafe, müze, banka vs.) Fiil Çekimleri ve Temel Dilbilgisi Essere, avere, fare, andare gibi temel fiiller Şimdiki zaman (presente) Belirli ve belirsiz artikeller Sıfatlar, zamirler, basit edatlar Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma Aktiviteleri Gerçek yaşamdan alınmış kısa diyaloglar Basit e-posta ya da kartpostal yazma Görsel destekli konuşma pratikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendilerini ve başkalarını temel kişisel bilgilerle (örneğin isim, yaş, milliyet, meslek) tanıtabileceklerdir. 2) Selamlaşma, alışveriş yapma ve yiyecek-içecek siparişi gibi günlük durumlarla ilgili yaygın ifadeleri anlayıp kullanabileceklerdir. 3) Aile, günlük rutinler ve yer tarifleri gibi tanıdık konularda basit sorular sorup yanıtlayabileceklerdir. 4) Temel dil bilgisi yapılarıyla (örneğin düzenli ve yaygın düzensiz fiillerin şimdiki zaman çekimi, artikeller ve edatlar) basit cümleler kurabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 1 PAG.23-PAG.26 | |
2) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG.29-PAG31 | |
3) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 32 – PAG 34 | |
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 41 – PAG 42 ; UNITA 3 PAG.43 | |
8) | MIDTERM EXAM WEEK | |
9) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 3 PAG.44 – PAG.46 | |
10) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA PAG.47 – PAG. 49 | |
11) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
12) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
13) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
14) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO |
Ders Notları / Kitaplar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Diğer Kaynaklar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |