Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIL662 | ||||
Ders İsmi: | Italianca 2 | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: |
DIL661 - Italian 1 |
||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERVE KESKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Francesca Astrid Pelligra | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere günlük hayatta karşılaşabilecekleri temel durumlarda İtalyanca'yı basit bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli olan temel dil bilgisi, kelime bilgisi ve iletişim becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler, kendilerini tanıtma, basit sorular sorma ve yanıtlama, günlük ifadeleri anlama ve kullanma gibi temel iletişim görevlerini yerine getirebilecek düzeye ulaşacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Alfabe ve Telaffuz İtalyanca harfler ve sesler Temel telaffuz kuralları Selamlaşma ve Tanışma Kendini ve başkalarını tanıtma Basit selamlaşma ve vedalaşma ifadeleri Kişisel Bilgiler Yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer hakkında konuşma Basit kişisel sorular sorma ve yanıtlama Günlük Hayat ve Alışkanlıklar Günlük rutinler Zaman, günler, aylar, tarih söyleme Sayılar ve Saatler 0-100 arası sayılar Saat sorma ve söyleme Aile ve Arkadaşlar Aile üyelerini tanıtma İlişkileri ifade etme Yiyecek ve İçecekler Market alışverişi Menüden sipariş verme Yönler ve Yer Tarifi Basit yön sorma ve tarif etme Şehirde yerler (kafe, müze, banka vs.) Fiil Çekimleri ve Temel Dilbilgisi Essere, avere, fare, andare gibi temel fiiller Şimdiki zaman (presente) Belirli ve belirsiz artikeller Sıfatlar, zamirler, basit edatlar Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma Aktiviteleri Gerçek yaşamdan alınmış kısa diyaloglar Basit e-posta ya da kartpostal yazma Görsel destekli konuşma pratikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendilerini ve başkalarını temel kişisel bilgilerle (örneğin isim, yaş, milliyet, meslek) tanıtabileceklerdir. 2) Selamlaşma, alışveriş yapma ve yiyecek-içecek siparişi gibi günlük durumlarla ilgili yaygın ifadeleri anlayıp kullanabileceklerdir. 3) Aile, günlük rutinler ve yer tarifleri gibi tanıdık konularda basit sorular sorup yanıtlayabileceklerdir. 4) Temel dil bilgisi yapılarıyla (örneğin düzenli ve yaygın düzensiz fiillerin şimdiki zaman çekimi, artikeller ve edatlar) basit cümleler kurabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 1 PAG.23-PAG.26 | |
2) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG.29-PAG31 | |
3) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 32 – PAG 34 | |
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 2 PAG. 41 – PAG 42 ; UNITA 3 PAG.43 | |
8) | MIDTERM EXAM WEEK | |
9) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA 3 PAG.44 – PAG.46 | |
10) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO UNITA PAG.47 – PAG. 49 | |
11) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
12) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
13) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO | |
14) | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO PRESENTAZIONI E DIALOGO |
Ders Notları / Kitaplar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Diğer Kaynaklar: | NUOVISSIMO PROGETTO ITALIANO A1 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 10 | 0 | 7 | 70 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Final | 1 | 0 | 1 | 1 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |