Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO018 | ||||
Ders İsmi: | Mülakat Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖZLEM TEZEKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Özlem Tezeken | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan kaynakları yönetimi departmanlarının işe alım politikalarını oluştururken hangi stratejilerden neden yaralandığını anlamasını sağlamak, mülakat teknikleri ve becerileri hakkında bilgi sahibi olmak, Mülakat hazırlık aşaması, Mülakat soruları, CV hazırlama, Kişisel vizyon ve kişisel imaj oluşturmanın önemi, Kariyer Yönetimi . |
Dersin İçeriği: | Kariyer yönetiminde kişisel vizyon oluşturmanın önemi, iş başvurusu yapacak adayların amacına uygun CV hazırlama, mülakat türleri ve teknikleri , görüşme soruları ve mülakata nasıl hazırlanılır, kişisel imaj ve kişisel vizyon oluşturma konularında hakkında bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Şirketlerin ve kurumların işe alırken nasıl bir strateji uyguladıklarını, ne gibi mülakat tekniklerine başvurduklarını öğreterek okul sonrası döneme hazırlıklı hale getirilir. 2) Mülakatlara nasıl hazırlanılmalı? 3) Mülakatlarda kişisel imaj ve kişisel vizyonun önemi hakkında farkındalık kazanmak 4) Mülakat türleri ve mülakat soruları hakkında bilgi edinilmesini sağlamak ve öğrencileri üniversite eğitimi sonrası döneme hazırlıklı hale getirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mülakat hazırlıkları için checklist, adaylarda en çok aranılan nitelikler, motivasyon konuşması | Ders Notları |
1) | Vizyon, misyon, bireysel vizyon sahibi olmak, kariyer kavramlarının tanımı, iş ve meslek tanımı, kariyer planlanması. | Ders notları |
2) | Kişisel marka kavramı, Kişisel vizyon oluşturma, kişisel marka yönetimi | Ders notları |
3) | Kişisel özellikler, kendini tanımak, güçlü ve zayıf yönlerimizi bilmek, geliştirmeğe açık yönlerimiz. SWOT analizi, SMART Analizi | Ders Notları |
4) | Adayı diğer adaylardan sıyıracak maddeler; eğitimleri, başarıları, sertifikaları, becerileri, kişisel değeri, kariyer hedefleri, kişisel marka ve online varlık, takım ve iletişim becerileri | Ders Notları |
5) | Özgeçmiş kapak mektubu hazırlama, CV nasıl hazırlanır? Etkili CV hazırlama metotları | Ders Notları |
6) | İş hayatından beklentiler. IK tanımı ve faaliyetleri, Aday Takip Sistemi, İş bulma süreci, mülakat tanımı, personel seçiminde mülakatın önemi, | Ders Notları |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mülakatta kişisel bakım ve dış görünüşün önemi, kıyafet seçimi, imaj ve giyim kodları. | Ders Notları |
10) | İletişim becerileri mülakatı yönetme, teknik mülakatlar ve alan bilgisi, dürüstlük, beden dili, stres yönetimi | Ders Notları |
11) | Mülakat Türleri | Ders Notları |
12) | Mülakat soru türleri | Ders Notları |
13) | Mülakat Soru Türleri | Ders Notları |
14) | Zorlayıcı mülakat soruları ,tuzak sorular | Ders Notları |
15) | İnsan kaynaklarında süreç nasıl işler? Mülakat sonu ve sonrası adımlar, mülakat değerlendirme | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları /Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | İnternet kaynakları/internet resources |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 35 | 35 | ||||
Toplam İş Yükü | 75 |