MYO016 Kurum Kültürü ve Markaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO016
Ders İsmi: Kurum Kültürü ve Marka
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. NEVRESTE LÜTFİYE ÜNLÜSÜ
Dersi Veren(ler): Zehra YARDI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında kurum kültürünün ve kurum içi iletişimin bir işletme ve marka için ne kadar önemli olduğu ortaya konularak, doğru bir yapılanma için neler yapılması gerektiği teori ve vakalar bir araya getirerek öğrencilere sunmak amaçlanmıştır. Kurum kültürü ve marka kavramları birbirlerini direkt etkilemektedirler. Bu sebeple stratejik olarak doğru hazırlanmalı ve yönetilmelidirler.
Dersin İçeriği: Kurum kültürü ve markayla ilişkili temel kavramlar, kurum kültürü uygulamaları, marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kurum kültürü ve iç iletişim ile ilgili kavramları tanımlayıp açıklayabilir.
2) Örgütlerde kurum kültürünün oluşturulması, korunması ve değiştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir
3) Kurumların kurum kültürüne ve kurum içi iletişimine ilişkin çalışmalarını planlayabilir.
4) Marka kavramını ve kurumlardaki önemini tanımlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür, Toplum ve Kurum Kültürü Tanımlamaları
2) Kurum Kültürü Sınıflandırmaları
3) Kurum Kültürü ve Kurumsal Davranış
4) Kurum Kültürü ve Kurumsal İmaj
5) Kurum Kültürü ve Kurumsal İtibar
6) Kurum Kültürü ve Liderlik
7) Marka ve Marka Yönetimi Kavramları
8) ARA SINAV
9) Marka Kimlik ve Kişiliği
10) Marka Konumlandırma
11) Marka Farkındalığı
12) Marka Sadakati
13) Kurum Kültürü ve Kurumsal Marka
14) Kurum Kültürünün Temel İşlevleri ve Sonuçları
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 75