Ders Kodu: | ARCH082 | ||||
Ders İsmi: | Modern Mimarinin Kelime Bilgisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere modern mimariyi okuyabilecekleri kavramsal, tarihsel ve dilsel araçlar sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders, 19. ve 20. yüzyıl söylemleri içinde modern mimari kavramların ortaya çıkışının teorik arka planını kapsamaktadır. Modern mimarlık örnekleri üzerinden bu kavramları tartışılmakta ve 20. ve 21. yüzyıllar boyunca kullanımlarının tarihi ele alınmaktadır. Ders kapsamında, modern mimarlık üzerine metinler incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Modern mimarlık hakkında okuma, tartışma ve yorumlama becerisi 2) Mimarlığın edebi ve metaforik düşüncesi 3) Modern mimarlık üzerine metinler bilgisi 4) Modern mimarlar ve binalar hakkında bilgi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Mimarlıkta Modern Mimarlık nasıl iletişim kurar? Edebi Düşünme Sanatı | |
2) | Bir Mimarlık Sözlüğü | Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) |
3) | Form, Gestalt, Le Corbusier, Frank Lloyd Wright | Le Corbusier. (1923). Vers une architecture. Paris: Les Editions G. Cres et cie. Trans. 1927. Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. pp. 1-8 (Argument) pp. 21- 64 (Mass, Surface, Plan) |
4) | Mekan, Algı ve Mies van der Rohe | Zevi, Bruno. 1957. Architecture as Space: How to Look at Architecture. New York: Horizon Press. Pp. 22-44. |
5) | Bağlam: Genius Loci, Yer, Durum | Norberg-Schulz, Christian. 1979. Genius loci: towards a phenomenology of architecture. New York: Rizzoli. |
6) | Kullanıcı, İşlev, İşlevselcilik, Esneklik | De Zurko, Edward Robert. 1957. Origins of functionalist theory. N.Y: Columbia Univ. Press. pp.3-14 |
7) | İfade, Daniel Liebeskind, Frank Gehry | Mitias, Michael H. 1994. Philosophy and architecture. Amsterdam [u.a.]: Olms. Pp. 85-106 (Expression in Architecture) |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sunum önerileri Örnek okumalar | Atmospheres Zumthor, Peter. 2006. Atmospheres : architectural environments, surrounding objects. Basel: Birkhäuser. Read pp. 19-63 |
10) | Hareket, Sekans, Senaryo, Bernard Tschumi | Tschumi, Bernard. 1996. Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Read pages 154-168 (Sequences). |
11) | Cephe, Pastiş, Gösterge-- Robert Venturi | Robert Venturi, Complexity and Contradiction in Architecture, Perspecta, Vol. 9. (1965), pp. 17-56. Please read pp. 18-21. |
12) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma I | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma II | |
14) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma III |
Ders Notları / Kitaplar: | Forty, Adrian. 2004. Words and buildings: a vocabulary of modern architecture. New York: Thames & Hudson. |
Diğer Kaynaklar: | Required Course Materials De Zurko, Edward Robert. 1957. Origins of functionalist theory. N.Y: Columbia Univ. Press. pp.3-14 Le Corbusier. (1923). Vers une architecture. Paris: Les Editions G. Cres et cie. Trans. 1927. Towards a new architecture. Chicago: Harcourt. pp. 1-8 (Argument) pp. 21- 64 (Mass, Surface, Plan) Mitias, Michael H. 1994. Philosophy and architecture. Amsterdam [u.a.]: Olms. Pp. 85-106 (Expression in Architecture) Norberg-Schulz, Christian. 1979. Genius loci: towards a phenomenology of architecture. New York: Rizzoli. Please read the 2nd topic "2. The Structure of Place", pp. 11-18 and produce a critical text/interpretation of 300-500 words in length. (Times New Roman, 11, spacing 1.5) Tschumi, Bernard. 1996. Architecture and Disjunction. Boston: MIT Press. Read pages 154-168 (Sequences). Venturi, Robert, Complexity and Contradiction in Architecture, Perspecta, Vol. 9. (1965), pp. 17-56. Zevi, Bruno. 1957. Architecture as Space: How to Look at Architecture. New York: Horizon Press. Pp. 22-44. Zevi, Bruno. 1994. The modern language of architecture. New York: Da Capo Press. Pp. 3-6 (Introduction) Zumthor, Peter. 2006. Atmospheres : architectural environments, surrounding objects. Basel: Birkhäuser. pp. 19-63 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 9 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |