MIM089 Parametrik Tasarımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM089
Ders İsmi: Parametrik Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEHMET SARPER TAKKECİ
Dersi Veren(ler): Mehmet Sarper Takkeci, Mehmet Berk Bostancı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu seçmeli ders, çeşitli çevrimdışı eğitimlerin takip edilmesi ve tasarım görevleri aracılığıyla hesaplama yöntemleri ve parametrik modelleme anlayışını öğrencilere tanıtmak ve geliştirmek için kurgulanmıştır. Bu süreç boyunca öğrenciler, parametrik araçların ve hesaplamalı geometrinin temellerini kapsayan çeşitli becerileri kazanacaklar. Buna ek olarak, öğrencilere form üretimi için fizik simülasyon araçları tanıtılacaktır. Son olarak, öğrenciler, parametrik iş akışları tarafından oluşturulan fiziksel modeller oluşturmak için sayısal fabrikasyon araç ve yöntemleri ile karşılaşacaklardır. Dersin kurgusunun arkasındaki ana fikir, öğrencileri ders kapsamında yapılacak tasarım çalışmalarına yönelik kümülatif girdiye sahip olabilecek çeşitli hesaplamalı iş akışlarıyla karşılaştırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere hesaplamalı düşünme ve parametrik modellemenin temellerini tanıtacaktır. Dönem, NURBS modelleme, veri işleme, form bulma ve sayısal fabrikasyon gibi çeşitli kavramları birleştirecek dört aşama etrafında düzenlenmiştir. Dönem, haftalık derslerin, tasarım çalışmalarının ve final projesini tamamlayacak şekilde organize edilmiştir. Bu doğrultuda öğrenciler, aritmetik, geometri, tasarım kuralları, malzemeler, fabrikasyonu içerecek çeşitli yöntemleri ve deneysel prosedürleri araştıracaklardır. Buna ek olarak, ders, parametrik modelleme ve hesaplamalı düşünmenin temellerini ve bunların tasarımla tamamlayıcı ilişkisini kapsarken, dijital kuramları, yöntemleri ve araçlarını anlamaya dönük bir şekilde kurgulanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hesaplamalı geometri ve parametrik modelleme ile ilgili bilgi sahibi olma
2) Parametrik iş akışları aracılığıyla tasarım fikrini geliştirme becerisi kazanma
3) Dijital modeller, ölçek ve mekan arasındaki temel ilişkileri anlama becerisi kazanma
4) Karmaşık geometriyi modelleme ve temsil etme becerisi kazanma
5) Dijital üretim tekniklerini tasarımla birleştirme becerisi kazanma
6) Dijital üretim hakkında bilgi sahibi olma
7) Farklı hesaplama ortamlarını ve araçlarını birleştiren deneysel tasarım stratejileri ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Parametrik Modellemeye Giriş
2) Veri, Veri Düzenleme
3) Vektörler & Düzlemler
4) Kümeler, Aralıklar, Seriler
5) Mekansal Biçimlenmeler
6) Form Bulma I (Kangaroo)
7) Form Bulma II (Kangaroo)
8) Form Bulma III
9) Hacimsel Modelleme
10) Kesit & Gruplama
11) Prototipleme & Üretim
12) Bireysel Çalışma
13) Bireysel Çalışma
14) Final Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jason S. Johnson & Joshua Vermillon, Digital Design Exercises for Architecture Students
Diğer Kaynaklar: Jenny Sabin, Meander
Mark Garcia, Diagrams of Architecture
Lars Spuybroek, Nox: Machining Architecture
George Stiny, Shape
Dimitis Kottas, Contemporary Digital Architecture: Design and Techniques
Oxman R. (2008) “Digital architecture as a challenge for design pedagogy: theory, knowledge, models and medium”
Lisa Iwamoto, Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques
Marjan Colletti, Digital Poetics: An Open Theory of Design-Research in Architecture
Scott Marble, Digital Workflows in Architecture: Design – Assembly – Industry
Achim Menges and Sean Ahlquist, Computational Design Thinking

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme.
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma.
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma.
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma.
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme.
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme.
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme.
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme.
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma.
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme.
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme.
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme.
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 60
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 2 2
Ödevler 13 26
Final 1 5
Toplam İş Yükü 75