UNI199 Kültürlerarası Hemşirelikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI199
Ders İsmi: Kültürlerarası Hemşirelik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER
Dersi Veren(ler): Atiye Türker
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin; kültür kavramını tanımlamalarını,
kültürün sağlık, hastalık, din ve beslenme üzerindeki etkisinin farkına varmalarını;
hemşirelik bakımının planlanmasında hastanın kültürel yapısını dikkate almalarını;
kültürlerarası hemşirelik modellerini bilerek amaçlarını açıklamalarını;
hastadan kültürel veri toplayarak, hastanın kültürüne özgü
hemşirelik bakımını planlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kültür, Hemşirelik ve Kültür, Kültürlerarası Hemşirelik Bakımı, Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri, Kültürlerarası İletişim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültür kavramını tanımlar
2) Kültürlerarası hemşirelik modellerini bilir ve amaçlarını açıklayabilir
3) Hastadan kültürel veri toplayabilir
4) Hemşirelik bakımının planlanmasında hastanın kültürel yapısını dikkate alır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin öğrenme çıktılarının açıklanması, genel tanımlar
2) İnsan ve Kültür
3) Sağlık, Hastalık ve Kültür
4) Sağlık ve Hastalığı Etkileyen Kültürel Faktörler
5) Kültür, Sağlık ve Din
6) Kültür ve Beslenme Göç olgusu ve Kültür
7) Hemşirelik ve Kültür
8) Kültürel Süreçler ve Kültürlerarası Hemşirelik
9) Kültürel Süreçler ve Kültürlerarası Hemşirelik
10) Kültürlerarası Hemşirelik ve Tarihsel Gelişimi
11) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
12) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
13) Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar
14) Hemşirelik Bakımında Kültürlerarası Yaklaşımlar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Seviğ Ü. Tanrıverdi G. (2014). Kültürlerarası Hemşirelik. Akademi Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Tanrıverdi G. (2019). Farklı Dinler ve Hemşirelik Yaklaşımları. Nobel Kitapevi, Ankara.
Seviğ Ü. Tanrıverdi G. (2014). Kültürlerarası Hemşirelik. Akademi Yayınları, İstanbul.
Şahin, N.H., Bayram, G.O., Avcı, D. (2009). Kültüre Duyarlı Yaklaşım: Transkültürel Hemşirelik. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 6 (1): 2-7.
Taylan, S., Alan, S., Kadıoğlu, S. (2012). Hemşirelik Rolleri ve Özerklik. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2, 66-74.
Altunbey T., Yağbasan M. (2020). Kültürlerarası Çalışmalarda Yöntemler, Yaklaşımlar ve Kuramlar Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1-18.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 29
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 1 2
Ödevler 2 20
Küçük Sınavlar 2 20
Final 1 28
Toplam İş Yükü 127