Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI197 | ||||
Ders İsmi: | Gıdalardaki Toksik Maddeler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MERVE ARICI | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Merve ARICI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gıdalarda toksik etki potansiyeli olan katkı maddeleri ve doğal bileşenler ve bunların etkileri, gıda alerjisi, çevresel kirleticiler ve bunların etkileri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Gıda güvenliği, ilgili yönetmelik ve yasal düzenlemeler, gıda katkı maddeleri, çeşitli sebeplere bağlı olarak gıdalarda oluşan toksik maddeler ve etkileri, doğal kontaminantlar ve etkileri, pestisit ve ağır metaller, gıda alerjisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gıdalarda oluşan toksik maddeler ve bunların etkisi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Doğal kontaminantlar hakkında bilgi sahibi olur. 3) Pestisitler ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 4) Ağır metaller ve bunların etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 5) Gıda alerjisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gıda Güvenliği ve Genel Kavramlar | |
2) | Gıdalardaki Tehlikeler I | |
3) | Gıdalardaki Tehlikeler II | |
4) | Gıda Katkı Maddeleri | |
5) | Çevresel Kirleticiler I | |
6) | Çevresel Kirleticiler II | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Çevresel Kirleticiler III | |
9) | Deterjanlar ve Ambalaj Malzemeleri | |
10) | Doğal Toksinler I | |
11) | Doğal Toksinler II | |
12) | Gıdalar ile İlgili Herediter Hastalıklar ve Gıda Alerjisi | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim üyesinin notları - Lecturer's notes. |
Diğer Kaynaklar: | • Vural, N. (2005). Toksikoloji • Carson, R. (2021). Silent Spring. Palme Yayınevi. Çeviri: Çağatay Güler • Ayaz, A., Yurttagül, M. (2008). Besinlerdeki Toksik Öğeler I-II • Zehirlenmeler & İlaç Aşırı Dozu (2012). Çeviri Editörü: Prof. Dr. Vahide Savcı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 28 |
Arazi Çalışması | 13 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 46 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 |