UNI196 Diyetetikte Markalaşmaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Teknolojisi (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI196
Ders İsmi: Diyetetikte Markalaşma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. YALÇIN YAMAN DURUSOY
Dersi Veren(ler): Dr.Y.Yaman Durusoy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Amaç, Bölümden mezun olduktan sonra öğrenciler gerçek hayata adım attıklarında, markalaşma ve marka değeri sınıflandırması ve özellikleri gibi konularda bilgi sahibi olacaklar.
Dersin İçeriği: Ders, hazırlanan kitapçıktan anlatılacak ve takip edilecektir. Genel olarak sınıf ortamında Soru-Cevap-Tartışma ile çalışılacak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme kavramı kapsamında çok boyutlu algılayabilme.
2) Ders sırasında proaktif katılım sonrasında sorun çözme ve kendini ifade etme
3) işletmeciliğin sınırlarını kavrama
4) Öğrenilen bilgiler ile iş hayatının gerçeklikleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Nedir
2) Markalama ve Pazarlama
3) Marka Yönetimi
4) Marka Yönetiminde Pazarlama Araştırması
5) Konumlandırma
6) Kurum Kimliği ve Marka Genişletme
7) Genel Değerlendirme
8) Ara dönem sınavı
9) Marka Yaratmak
10) Marka Hikayeleri
11) Marka Kimliği ve Marka İmajı
12) Marka Değeri
13) Genel Değerlendirme
14) Final Sınavı
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mirze, K., (2010), İşletme, Literatür Yayınları, İstanbul
Akdemir, A., (2012), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Yayıncılık, Bursa
Çavuşoğlu. B.,(2011), Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, Nobel Yayın, Ankara
Gümüş. S., Saraç. P., (2013), Pazarlamada Markalaşma Stratejileri, Hiperlink, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Harvard Business Review, Capital, Forbes e-dergiler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100