Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI194 | ||||
Ders İsmi: | Problem Çözme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr. Üyesi Tayfun Utaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ürün ve hizmet süreçlerinde sürecin düzgün akmasını sağlamak ve kültür haline dönüştürmeyi amaçlar. Bu ders öğrencilerin problem olduktan sonraki çözüm anlayışı yerine proaktif olarak problem olmadan problem olasılıklarını tespit ederek önlemek ve yönetmeyi öğretmektir. Ders modern tekniklerin öğretilmesinin yanında insan yönetimin temel unsurlarında dikkate alarak ekip haline yönetme, entegrasyon kültürünü yerleştirmeyi öğretir |
Dersin İçeriği: | Problem , matris , takım çalışması , problem çözme araçları , Kalite araçları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) problem çözme 2) Ekip çalışması 3) Sistemeler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Problem nedir ? | PC power point sunuşlar |
2) | Problem önleme sistemleri | " |
3) | Karar verme teknikleri | " |
4) | Yalın araçlar | " |
5) | Kaizen A3 YÖNETİMİ | " |
6) | Süreç Yönetimi | " |
7) | Ara Sınav | |
8) | İstatistkte 7 araç | " |
9) | İstatistik | " |
10) | Proje yönetimi | " |
11) | Yalın değer akış çizimi | " |
12) | Yalın Değer haritası çalıştay devam -2 | " |
13) | Liderlik | " |
14) | FMEA | " |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunuşlar /presendation |
Diğer Kaynaklar: | 7 KALİTE ARACI , SEVEN QUALİTY TOOLS . CA ISBN : 6904464660-56 M.ALTUR |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 50 | 50 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 10 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 122 |